אני סתיו ואני מכורה לעטים ולמוצרי נייר. כל מי שמכיר אותי יודע שאת הרשימות, התזכורות וסיכומי השיעורים באוניברסיטה - אני מקפידה לרשום בכתב יד במחברת או ביומן פיזיים.  אם אני לא כותבת פיזית על נייר - אני פשוט לא זוכרת את מה שאני צריכה לזכור. מודה, שניגשתי למחברת הרב פעמית של Rocketbook עם רגשות מעורבים - שכן טרם מצאתי את הדבר שיצליח להחליף את הכתיבה הפיזית על נייר. 

התנסיתי במחברת בגודל A5, שהגיעה במארז עם גומיה שניתן להצמיד אליה עט, מטלית מירקרופייבר קטנה ושלושה עטי pilot frixion (אם לא שמעתם עליהם מעולם - מדובר בעטים הניתנים למחיקה, בדומה לעיפרון רגיל) המחברת קלה מאוד, וכוללת 36 עמודים. הדפים שלה מנוקדים ובתחתית מופיע QR code המאפשר לך לסרוק את העמוד באמצעות האפליקציה הייחודית של המחברת, ושבעה אייקונים המסמנים את התיקיות אליהן נשלחים הקבצים. כך ניתן לסרוק סיכומי פגישות עבודה לתיקייה אחת בגוגל דרייב למשל, וסיכומים הקשורים ללימודים - ישירות לחשבון הדרופבוקס, כאשר כל ניתן לבחור האם המסמך יישמר כ-PDF או כתמונה. הקבצים נוצרים באיכות טובה, והאפליקציה הרבה יותר נוחה לשימוש מאשר אפליקציות אחרות לסריקת טקסט.

דפי המחברת מנוקדים, כך שהם לא מגבילים אותך בגודל הכתב, או בשימוש - בין אם מדובר בטקסטים ובין אם בתרשימים או טבלאות. הדפים בעלי מרקם חלק שמזכיר פלסטיק יותר מאשר נייר פיזי, וניתן לכתוב עליהם בעזרת העטים המחיקים של פיילוט. למחברת צורפו עטים בעובי 0.5 ו-0.7, אך מבדיקה שערכתי בבית - ניתן להשתמש בעטים דקים יותר וגם במרקרים ובטושים מסדרת pilot frixion, רק חשוב להמתין מעט שהטקסט יתייבש לפני שמדגישים אותו (תאמינו לי שלמדתי את זה על בשרי).

אחרי שסיימתם לכתוב וסרקתם את העמודים הרלוונטיים - הגיע הזמן למחוק את הדפים. מדובר בתהליך פשוט מאוד - לוקחים את המטלית המצורפת (או כל מטלית מיקרופייבר אחרת), מרטיבים אותה מעט ועוברים על הטקסט בעזרת החלק הרטוב. אחרי שהטקסט נמחק, כל מה שנותן לעשות הוא לייבש את הדפים בעזרת המטלית. באופן אישי, גם אחרי הייבוש, העדפתי להשאיר את המחברת פתוחה כדי לוודא ייבוש סופי. עם זאת, נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון, מלבד תג המחיר של המחברת (מוצדק לחלוטין - בהתחשב בעובדה שהיא אינה חד פעמית) והעובדה שניתן להשתמש רק בעטים מסוימים, היא העובדה שגם אחרי המחיקה, נשארים סימנים חלשים מאוד שמזכירים חריטה על הדף. 

תוכן העניינים והדף הראשון של המחברת הרב פעמית (צילום: סתיו נמר)
תוכן העניינים והדף הראשון של המחברת הרב פעמית (צילום: סתיו נמר)

עובי הנייר והמהירות בה הדיו מתייבש עליו הם שני פקטורים חשובים עבורי כאשר מדובר במחברות אותן אני רוכשת, דבר שגרם לכך שלקח לי לא מעט זמן להתרגל לכתיבה במחברת הזו. מדובר בחווית שימוש שונה מאשר מחברת רגילה, ואין ספק שאני אמשיך להשתמש בה בעתיד, אך ככל הנראה בגרסתה הנוכחית היא לא תצליח להחליף לחלוטין (לפחות עבורי) את חווית הכתיבה החלקה על נייר אמיתי. עם זאת, המשתמש הממוצע שרק מחפש דרך ליצור עותק דיגיטלי של רישומים מסוימים, יוכל בהחלט לעשות בה שימוש קבוע. 

ניתן לרכוש את הגרסאות השונות של המחברת באתר החברה - לצד עטים ומוצרים נלווים נוספים