בשל אילוצי נגיף הקורונה קיימה אוניברסיטת בר־אילן את התחרות השנתית של קורס הפרויקטים במדעי המחשב במתכונת וירטואלית. זאת הפעם הראשונה שהתחרות מתקיימת בפורמט כזה. השתתפו בה 16 פרויקטים מצטיינים, הן ברמת החדשנות הרעיונית והן ברמת התחכום והגימור. הפרויקטים נשפטו בידי אנשים מובילים בתעשייה וביזמות בישראל והם יקבלו חשיפה נרחבת ברשתות.

את הסדנה, שבמסגרתה נוצרו הפרויקטים, הובילו ד"ר אריאל רוט ואסי ברק, שלשניהם רקע והיכרות מעמיקה עם תעשיית ההייטק והיזמות הישראלית. הם בעלי ידע נרחב בהנדסת מערכות בחברות גדולות וכן מכירים היטב את סביבת היזמות הישראלית וטכנולוגיות עדכניות של עולם התוכנה והחומרה.

ד"ר רוט וברק, מנהלי פרויקטים לחדשנות טכנולוגית באוניברסיטת בר־אילן, סיפרו על היוזמה: "הצענו לפרופ' יונתן אומן, ראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר־אילן, לנצל את סדנת הפרויקטים כדי לעודד את הסטודנטים ליזמות ולמימוש היצירתיות שלהם. במהלך השנה הקדשנו זמן רב כדי ללמד את הסטודנטים איך להציג את הרעיונות, לחשוב על דרכי פתרון מגוונוות, לנהל צוות תוכנה באמצעות כלי ניהול מקובלים בתעשייה, לבחון ארכיטקטורות מתאימות ובסוף ליישם את הרעיון עד ליצירת מערכת עובדת".

לדבריהם, הסטודנטים יישמו את הידע התיאורטי שרכשו ממיטב המרצים של המחלקה באמצעות כלים טכנולוגים עדכניים והתחברו למתרחש בתעשיית ההייטק הישראלית.

חנן כרמלי, מייסד the DOCK Innovation Hub, הוסיף: "התרשמתי מאוד מהמוטיבציה של המשתתפים בגמר, ועוד יותר מהתהליך המובנה והמסודר של בחינת הפרויקטים והערכתם, וכל זאת בתקופה מאתגרת מאוד, ולמרות זאת, המשימה נעשתה במלואה".

במקום הראשון זכה הפרויקט 3D Scan - פיתוח המאפשר לסרוק מוצר קיים ולהפוך אותו לקובץ תלת־ממדי המתאר את צורתו. השימושים שלו מרובים: בדיקת איכות של מוצרים, סריקה של בני אדם למשחקי מחשב, שימושים שונים ברובוטיקה ועוד. קיימים בשוק סורקים תלת־ממדיים, אך הם יקרים מאוד, ובמסגרת הפרויקט הסטודנטים שאפו לייצר אפשרות סריקה בעלויות זולות יותר.

במקום השני זכה הפרויקט Comboard - לוח חכם אינטראקטיבי, שלא נעזר בחומרה יקרה וייעודית. הוא מתבסס על הצבה של שתי מצלמות רשת, המאפשרות לנצל מערכות שכבר קיימות בכיתות הלימוד. המערכת מעבדת את תנועות המורה ומתרגמת את אותן פעולת לאיורים על גבי הלוח. אפשר גם להשתמש בה לייצר תוכן דינאמי על גבי הלוח.

במקום השלישי זכה הפרויקט VersBot, המאפשר לעסקים קטנים לייצר בקלות ובמהירות בוט לשיחות עם גולשים - על ידי הזנת תוכן הכולל שאלות שהגולשים שואלים באופן קבוע. כמו כן, הוא יודע מתי יש צורך במעבר לנציג שירות אנושי ואוסף את פרטי ההתקשרות של הגולש כדי שיהיה אפשר לחזור אליו בהמשך.

את פרס חביב הקהל גרף Nadlan Leaks - רשת חברתית למידע על נכסי נדל"ן. הרשת תאפשר להבין מה חושבים על הנכס ולחשוף מידע שאי אפשר לדעת בביקור מזדמן.