חודש הקניות נמצא בעיצומו, ולאחר פתיחת המבערים ביום הרווקים הסיני בשבוע שעבר, השיא יגיע בשבועיים הקרובים במהלך "בלאק פריידי" ו"סייבר מאנדיי". תקופה זו מאופיינת במבצעים משמעותיים על מוצרי צריכה במגוון הפלטפורמות הדיגיטליות הרלוונטיות, וכתוצאה מכך היקף רכישה גדול מאוד. רבים מאיתנו, גם כאלו שאינם מבצעים רכישות באינטרנט על בסיס קבוע, נבצע ככל הנראה רכישות בתקופה זו, שכן לא נרצה לפספס הזדמנויות אלו.
כפועל יוצא של מגיפת הקורונה, במהלך השנה נצפתה עלייה משמעותית בקניות באינטרנט, ומגמה זו צפויה להתעצם במהלך החודש הקרוב. לצד המבצעים, קיימים גם סיכונים רבים הנלווים לתופעה זו.
כאמור, הימים הללו מהווים קרקע פורה להאקרים, אשר מנצלים זאת לטובת ניסיונות הונאה מסוג דיוג ("פישינג"). במסגרת מתקפות אלו, האקרים מנסים ל"דוג" פרטים רגישים של הקורבנות, בדגש על כרטיסי אשראי, זאת על ידי התחזות לאתרים ושירותים לגיטימיים.
הכותב הוא ראש מחלקת מחקר ופיתוח הגנות בצ'ק פוינט