האם הפעם נגיע לירח? לאחר הניסיון הכושל הראשון של ישראל להנחית חללית על הירח, הושק היום (רביעי) המיזם הבא – פרויקט "בראשית 2". שלומי סודרי, מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית, סיפר על הפרויקט בראיון ל-103FM: "זה מסע חדש, הפעם עם אתגר גדול יותר. ננחת פעמיים על הירח. זה יהיה מסע לאומי".

אתה יודע שיש לך את התפקיד הכי מעניין וחלומו של כל ילד? אתם מתחילים לבנות את 'בראשית 2' או שהשלד שלה כבר שם?
"אז קודם כל, אני חייב להסכים איתך שיש לי את התפקיד הכי מעניין ומאתגר, והיום הוא קיבל עוד סף ריגוש גבוה. היום התנענו את פרויקט 'בראשית 2', שהוא בעצם מסע מחדש לחלל, הפעם עם אתגר גדול יותר".

רק נזכיר ש'בראשית 1' התרסקה.
"נכון, וכדי להראות שאנחנו כן יכולים לעשות את המשימה, אנחנו יוצאים עכשיו למסע של 'בראשית 2'. במסע הזה, מעבר ליישום כל הלקחים שלמדנו מהמסע הקודם, אנחנו הולכים לנחות פעמיים על הירח. אנחנו הולכים לעשות ב'בראשית 2', חללית שבנויה בעצם מ-3 חלליות - חללית אם שהיא בעצם תעשה מסע לירח. ברגע שהיא תגיע לירח, היא תנחית שתי נחתות, אחת בכל צד של הירח בזמנים שונים, ובאמצעות הדבר הזה, אנחנו נוכל להגדיל את ההזדמנויות ואת ההסתברות של הצלחת המשימה".

ואם שתיהן לא יצליחו לנחות, אז חללית האם תנחת.
"חללית האם לא תנחת אבל כן יש לה משימה. היא תמשיך לעשות מסלולים סביב הירח במשך שנתיים, ובשנתיים האלה נוכל לעשות עליה המון ניסויים מדעיים ולשתף תלמידים, סטודנטים, אקדמיות, להצית את הדמיון במשימה שנמצאת בערך 400 אלף קילומטר מכאן".

העלות של הדבר הזה היא אסטרונומית. אנחנו מדברים על 100 מיליון דולר?
"אלה ההערכות. אנחנו מתכננים לשגר את החללית ב-2024, ולפתח כזה פרויקט בקדמת הטכנולוגיה, עולה בערך כמו המספרים שאמרת. אבל יש פה משהו מעניין, רוב מוחלט של התקציב הזה, יגיע מתרומות. ובסוף, התוצרים של התרומות האלה ישרתו את המדינה. ישרתו את התלמידים, את הסטודנטים, יפתחו את תעשיית החלל. כלומר, יש פה איזושהי השקעה של תרומות שבסוף מחזירה השקעה למדינה, וזה מה שיפה במיזם".