GRC, מרכז השיקום "גליל", חנך מעבדה יחידה מסוגה בישראל, המציעה שיקום באמצעות מערכת ה־RehabCube של חברת SPHERY למציאות משולבת. במעבדת השיקום משלבים מערך שיקומי פיזי, קוגניטיבי חווייתי, שמתמחה בשיפור מהירות תגובה, זריזות, התמצאות במרחב, קוגניציה וריכוז ויאפשר טיפול שיקומי למטופלי טראומה, חולים במחלות נוירולוגיות ושבץ מוחי או טרשת נפוצה, מטופלים לאחר תאונות, חבלות, קטיעות איברים, כאבי גב ועוד.

RehabCube היא מערכת מתקדמת וייחודית הרותמת טכנולוגיית ספורט במציאות משולבת (Mix Reality Sport). היא בעלת אלגוריתם ייחודי המותאם ליכולת קוגניטיבית ופיזית של כל משתמש, בכל גיל, והיא מטפלת בעולם בהצלחה גם בספורטאים מקצועיים. המערכת מאפשרת שיקום באמצעות פעילות ואתגר קוגניטיבי ופיזי המתקיימים בעת ובעונה אחת.היא מונחית בידי משחקים ונשלטת באמצעות תנועות אימון פונקציונליות של כל הגוף.

המערכת מצוידת בקירות עשויים חומר רך והיא מחוברת למערכת מציאות וירטואלית המאפשרת לתכנת סביבה שתאתגר את המטופל לפי המגבלות שלו, ללא צורך במשקפי תלת־ממד, תוספת בעלת ערך רב מבחינה טיפולית. במהלך האימון המטופלים לובשים חיישן דופק וחיישן שמתרגם את תנועותיהם לתנועות האווטאר הווירטואלי המוקרן על גבי הקירות. לכל תנועה פיזית של המטופל יש השפעה על האתגר הקוגניטיבי ועל הוויזואליה שאותה המטופל רואה.

הטיפול מדמה מציאות שאותה חווה המטופל באמצעות מגוון תסריטים, המותאמים לכל מטופל לפי דרגת הקושי והצורך המתאימים לו. האתגר הקוגניטיבי באימון מועבר לשחקן באמצעות אותות מכניים אורקוליים ומשחקים שונים, מה שהופך את הטיפול לאימון שיקומי לגוף ולמוח. כך כל טיפול או אימון הוא לא רק יעיל ביותר, אלא גם חווייתי במיוחד. 

ה־RehabCube פותח בתהליך מבוסס מחקר בידי צוות בין־תחומי של מדעני ספורט, מעצבי משחק, וחוקרי HCI (אינטרקציה בין אדם למחשב) בשיתוף פעולה עם קהל היעד - מבוגרים בני 18־50. "עם פתיחתו, GRC מזנק מיד לעולם טכנולוגי שפותח אפשרויות מחקר וחדשנות למטופלים. השילוב של מעבדת השיקום עם מציאות וירטואלית היא גישה חדשה ומבטיחה בעולם השיקום, ואנו נרגשים להיות בחזית העשייה למען המטופלים שלנו והליך השיקום שלהם", אמר מיכאל אלכסנדר, הבעלים של המרכז.