הסטארט־אפ הישראלי NOVETO השיק את SoundBeamer - מכשיר אודיו חדשני המתעתד לשנות את חוויית הסאונד ברחבי העולם.
באמצעות המכשיר, ללא כל מגע וללא כל אוזניות, ניתן לשמוע מוזיקה בשתי האוזניים – באופן בלעדי לאדם ספציפי. החוויה הקולית של המאזין היא של סראונד ותלת־ממד, כאשר האנשים בסביבתו אינם חלק מחוויית סאונד זו.

חברת NOVETO החלה את פעילותה בשנת 2015 ומאז רשמה פטנטים בארה"ב, בסין ובאירופה. מהדורה מוגבלת של המוצר תימכר במהלך החצי השני של חודש ינואר ובחודש פברואר במכירה מוקדמת באתר החברה, ותשווק פיזית לצרכנים לקראת סוף שנת 2021.

"חוויית השמע היא חדשנית וייחודית, ובצפייה בקליפים של טבע או משחק מחשב התחושה היא שהמאזין נמצא לחלוטין בתוך החוויה. זה משהו שקשה להסביר, אבל בהחלט מדובר בחוויה יוצאת דופן וחדשנית. חשוב לציין שבזמן שהמשתמש מאזין לאודיו הוא לא מנותק מהסביבה ושומר על תקשורת מלאה עם הסביבה - עניין שמבדל מחוויית השימוש באוזניות", הסבירו בחברה.

המכשיר החדש מצויד במצלמה, שמאתרת את מיקום אוזני המשתמש, והרבה רמקולים אולטראסוניים, שמפקסים אנרגיה אקוסטית לאוזני המשתמש ובונים מעין כיסי אודיו לידן, והקול נשמר ליד האוזניים גם כשהוא זז. כל ההליך נשלט באמצעות צ'יפים שהחברה פיתחה ומופעל באמצעות אפליקציה. החיבור למכשיר הוא דרך Bluetooth וניתן לחבר אליו כל אביזר – טלפון נייד, מחשב, לפטופ, טלויזיה וכדומה.

לפני ארבעה חודשים חתמה NOVETO על הסכם ייצור מול חברת פוקסון (היצרן הגדול בעולם שמייצר עבור אפל, סוני, שארפ, נינטנדו ואחרים), והיא עתידה להתחיל במכירות מוקדמות (מהדורה מוגבלת) כבר בחודש זה, כשהמוצר יישלח מהיצרן במהלך הרבעון הרביעי השנה. המחירים טרם פורסמו, אך נראה שהמחיר לצרכן יעמוד על פחות מ־500 דולר, ובחברה אמרו כי מי שישריין את מקומו במכירה המוקדמת יזכה בהנחה משמעותית.

במהלך 2021 מתעדת החברה למכור כ־15 אלף מכשירים, ובהמשך לעבור למודלים של מתן רישיונות ומכירת הצ'יפים שלה, כך שחברות רבות (כגון סמסונג, אפל, חברות רכב ועוד) יוכלו להטמיע את הפתרון בתוך המכשירים שלהן. בהמשך, NOVETO שואפת להפוך לפלטפורמה ולממשק נגיש לעולמות ה־AI, שכן המערכת מצוידת במיקרופון ובמצלמה ויכולה לפעול באמצעות פקודות קוליות, לזהות מחוות, כולל מחוות פנים, ולקדם את הממשק של אדם־מכונה.

השוק הראשון שהחברה פונה אליו הוא השוק הביתי, שכן אנשים עובדים ולומדים מהבית ולא רוצים להפריע לבני המשפחה, אבל גם לא להיות מנותקים מהסביבה. כמובן שגם משחקי מחשב יכולים ליהנות מהטכנולוגיה שמציעה יישומי תלת־ממד מתקדמים. שווקים נוספים שהחברה עתידה להיכנס אליהם בהמשך הם חללי עבודה משותפים, שוק הרכב, הפרסום הדיגיטלי ועוד.