פרטיהם האישיים של למעלה מ-500 מיליון משתמשי פייסבוק מ-106 מדינות, בהם כ-3.9 מיליון ישראלים, דלפו ופורסמו ברשת, כך דווח היום (שבת) ב"ביזנס אינסיידר". עפ"י הדיווח מדובר בפרטים רבים בהם- שמות המשתמש, השם המלא, מספר הטלפון הנייד, כתובת המייל, תאריך הלידה, מיקום גאוגרפי ופרטים נוספים. 

כאמור, המידע המדובר יכול להוביל למקרים בהם פושע מתחזה לאדם אחר, ומפליל כך אדם אחר בביצוע פשעים, כך הסביר אלון גל, בכיר בחברת הסייבר Hudson Rock, שחשף את האירוע."מאגר מידע כזה מכיל מידע רב, כולל מספרי טלפון של משתמשי פייסבוק, דבר שיכול לאפשר לגורמי פשיעה לביצוע פשעים שונים". 

פייסבוק הודיעה בתגובה לכתבה כי "מדובר בנתנוים ישנים עליםה דווח עוד בשנת 2019. מצאנו ותיקנו את הבעיות הללו עוד באוגוסט באותה השנה".

גל גילה את דליפת המידע בינואר האחרון, כאשר משתמש פרסם בפורום של האקרים בוט, שיכול לספק מספרי טלפון של מאות מיליוני משתמשים פייסבוק בתמורה לתשלום. בהמשך דווח באתר motherboard כי הבוט הציג מידע נכון.

פייסבוק (צילום: NARINDER NANU AFP via Getty Images)
פייסבוק (צילום: NARINDER NANU AFP via Getty Images)

כעת, המידע הרגיש של מאות מיליונים ברחבי העולם מוצע כעת בפורום של האקרים בחינם, דבר שהופך אותו נגיש לאנשים בעלי ידע טכני בסיסי.

עידו נאור המנכ"ל והבעלים של חברת Security Joes הסביר בשיחה עם מעריב: "לאחרונה ציוצים בטוויטר מצביעים על דליפה של כחצי מיליארד מספרי טלפונים שהגיעו ישירות מניצול חשיפה באפליקציית פייסבוק. החשיפה אמנם הייתה בשנה שעברה, אך מאז אותם האקרים פתחו חשבון טלגרם ובוא, תמורת סכום סמלי, נתנו גישה לחברי הערוץ לתשאל את מסד הנתונים על מנת לוודא אם מספרם מופיע". 

הוא הוסיף: " איפה זה תופס אותנו כישראלים? שאלה טובה. בדליפה הזו, על פי מספרים שפורסמו, ישנם 3.9 מיליון מספרי טלפון של ישראלים. ביחד עם שמות המשתמש אין זה מידע בעל רגישות גבוהה, אך במידה והאקרים מעוניינים לנצל את המידע למתקפות יש בידם מידע שדלף מפנקס הבוחרים ובוא מידע המשלים עבורם סט ששווה הרבה יותר. מספר הטלפון, השם, כתובות ומיילים זהו אוסף שאיתו שווה לתכנן קמפיין תקיפה. מה עושים? בטח לא מחליפים טלפונים. ההמלצה היא בעיקר מודעות לאירוע".