תוכנית החלל השאפתנית של סין רשמה היום (חמישי) ציון דרך נוסף, עם שיגורו של רכיב הליבה של תחנת החלל החדשה, שבנייתה אמורה להסתיים לקראת סוף השנה הבאה.

הרקטה לונג מרץ' 5B שוגרה היום ממרכז החלל וונצ'נג שבאי האינאן בדרום המדינה ועליה רכיב הליבה טיינחה, שפירושו בעברית הרמוניה שמיימית, ואשר מגיע לאורך של 16.6 מטרים וכולל אזורי מגורים עבור שלושה אנשי צוות.

הנשיא שי ג'ינפינג בירך על השיגור המוצלח ואמר: "אני מקווה שתמשיכו במרץ את הרוח של 'שתי פצצות ולוויין אחד' ואת הרוח של טיסה מאוישת, כדי להיות תלויים בעצמנו וחדשניים על מנת לנצח בבניית תחנת החלל ולתרום לבנייתה של מדינה סוציאליסטית מודרנית", הצהיר.

נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)
נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)

השיגור היום הוא הראשון מבין 11 שיגורים מתוכננים עבור בנייתה של תחנת החלל החדשה, שתגיע למשקל של 66 טון ואשר אמורה לנוע במסלול הנמוך סביב כדור הארץ, בגובה של 350 עד 450 ק"מ, במשך 15 שנה. למודול טיינחה יחוברו בהמשך שני מודולים קטנים יותר - וונטיאן (שאלות שמיימיות) ומנגטיאן (חלומות שמיימיים) - אולם בעתיד יתאפשר להוסיף עוד שלושה מודולים ולהרחיב את התחנה.

"התחנה אמורה לתרום להתפתחות ולייעול של משאבי החלל באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי, כמו גם להעשיר את הטכנולוגיות ואת הניסיון עבור המשימות העתידיות של סין לחלל העמוק", אמר באי לינחואו, סגן המעצב הראשי של תחנת החלל באקדמיה הסינית לטכנולוגיית חלל.

עוד לפני השיגורים של שני המודולים הנוספים, יתבצעו טיסות לטיינחה. בחודש הבא תשוגר חללית המטען טיינג'ואו שתביא אספקה וציוד חיוני למודול, וביוני תשוגר החללית המאוישת שנג'ואו-12 עם שלושה אנשי צוות שעשויים להישאר בחלל כשלושה חודשים. השהות הארוכה עד כה של אסטרונאוטים סינים בחלל הייתה 33 יום.