הזדמנות עסקית בערבית: אור עטיה הוא מקצוען גדול בערבית. אם תשאלו במערכת הצבאית, במשטרה ובאוניברסיטה הפתוחה, תגלו שעטיה חתום על הכשרת אלפי ישראלים שחלמו לדבר ערבית מקצועית והצליחו להגשים את חלומם. בגיל 32 כשהוא נשוי ואב ל-4, מסייע אור, שמשרת שירות מילואים בחיל המודיעין, לאנשי עסקים מכל הסוגים: מומחים בתחומם, שרוצים לעשות ביזנס בארצות ערב, יזמים, מרצים, מאמנים, אנשי סייבר, היי טק וטכנולוגיה חקלאית – לדבר ערבית עסקית במהירות וביעילות.

בשנים האחרונות רשם אור הישגים יפים בתחום לימוד הערבית בכל רחבי ישראל וגם בקורסים מקוונים. חברות היי טק רבות נעזרו בו על מנת להכשיר את עובדיהן שנזקקו לערבית טובה על מנת לפתוח לעצמן שווקים חדשים.

בינואר האחרון חבר אור עטיה לאיש העסקים והיועץ העסקי הבכיר – עמית אופיר, הבעלים של חברת הייעוץ והפיתוח העסקי היוקרתית 'מינוף עסקי' והוצאת הספרים הבינלאומית 'רב מכר'. השניים הבינו שבכוחם לסייע לאנשי עסקים ישראלים לפעול בהצלחה באיחוד האמירויות ובמחוזות נוספים. הם בנו תהליך ליווי חדש וממוקד שמטרתו ללוות את בעלי העסקים בדרכם לחדור לשוק הערבי על מנת לחשוף את המומחיות שלהם אנשי עסקים יוכלו מעתה לתרגם ספרים שכתבו לערבית וליצור פוסטים, קמפיינים ממומנים והכל בשפה הערבית בסיועם של עטיה ואופיר.

אור עטיה (צילום: יח''צ)
אור עטיה (צילום: יח''צ)

תהליך ההכשרה הייחודי יכלול ליווי ליצירת פרזנטציה בערבית ואת כל הדקויות הנדרשות כדי לנהל שיחת עסקים עם אנשי עסקים ממדינות ערב, כגון איך לפנות אליהם וכיצד לסגור עסקאות לשיווק המוצרים והשירותים שלהם במדינות אלו או לחילופין לייצר שיתוף פעולה דווקא למבקרים ערבים המגיעים לביקור בישראל. בנוסף יכלול תהליך הליווי לימוד של השפה הערבית המתמקד ביצירת שיחה ובה אוצר המילים הספציפי הנחוץ ליזם הישראלי לפני הגעתו למעמד הפגישה והפרזנטציה. 

השניים הוכיחו לא פעם, כי כאשר בעל עסק עושה את ההכנה הנדרשת, כגון הבנת התרבות, היכרות עם אוצר המילים המדויק והרלוונטי לתחום העיסוק, סימולציות לשיחות מכירה, טיפול בהתנגדויות והכנה מוקדמת של פרטים חשובים הקשורים לתשתיות בית העסק, אחוזי הסגירה של העסקאות עולה בצורה דרמטית ולכן במקום ללמוד שפה שלמה במשך שנים, יצרו שירות המאפשר ללמוד בצורה נקודתית רק את מה שנדרש כדי לייצר חיבור טוב עם בעלי העסקים איתם תיפגשו, דבר שיוביל אתכם ביתר קלות גם לסגירת עסקאות גדולות. 

אור עטיה: "בנינו תכנית ליווי ייחודית ומדויקת שתביא את איש העסקים הישראלי לדבר ערבית עסקית מעולה תוך 4 חודשים. מלבד הקורס הדיגיטלי הוא יקבל ליווי מקיף בן 4 חודשים ובו נעניק שירותי תרגום כירורגיים ממש לפי צרכיו. נתרגם את ההרצאה שלו, הספר שלו, דפי נחיתה ואת האתר שלו ונאפשר לו לכתוב מידע ותוכן שיווקי בערבית שתהיה מכוונת לפי צרכיו כך שיוכל לנהל שיחות עסקיות בשפה הערבית ולייצר חיבור חזק יותר שיסייע בסגירת העסקאות.

שיחות שקיימנו עם לקוחותיו הבהירו לנו שאור עטיה הוא בחור צנוע. הוא למשל "שכח" לספר לנו שבתרגום המסרים הוא משלב ציטוטים מהקוראן , ביטויים, ברכות ופתגמים שמפשירים את הקרח במהירות. כלומר, הוא לא רק מייצר עבורם ערבית יעילה, אלא הופך אותם לבני שיחה מעניינים, קולחים ואינטליגנטיים.

עמית אופיר (צילום: יח''צ)
עמית אופיר (צילום: יח''צ)

מנהל חברת סייבר סיפר לי: "צריך להשקיע שעה ביום במשך ארבעה חודשים ואתה מסודר. הקורס בנוי בצורה מסודרת ונוחה, אבל ברור שאת התרגול יש לבצע. זה קורס לאנשים שבאמת רוצים לעבוד עם הערבית, לא רק להשתעשע בה".

אור עצמו התכונן בצורה טובה למשימה. הוא משלב בקורס, מבלי שנרגיש, גם כללי דיבור והתנהגות המותאמים למנטליות ולתרבות המקומית, כך שניחשב למנומסים ואדיבים. ישראלים רבים שמיהרו לבקר בדובאי לא הקפידו על לימוד מנהגי המקומיים ולעיתים התנהגותם נתפסה כוחנית וחצופה. מזה רוצה עטיה להימנע: "מבדיקות שערכתי הובהר לי שיש רצון גדול מצדם לעבוד בשת"פ במיוחד בתחומים כמו רפואה, חקלאות, טכנולוגיה וסייבר. הליווי שבנינו מגשר על פערי השפה והמנטליות. אני שואף לכך שבעלי עסקים קטנים וגדולים יוכלו לדבר היטב אבל גם להותיר רושם עסקי מכובד ורציני".

השילוב עם עמית אופיר יוצר כאן מהלך מנצח. אחרי שתלמדו לדבר ערבית עסקית ותתנהגו בהתאם לקוד המקומי, יוסיף לכם עמית את כל ההיבטים העסקיים שיאפשרו לכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים דוברי ערבית, לפנות אליהם בצורה שיווקית נכונה, ישפר את כישורי המכירה שלכם על ידי סימולציות ובניית תסריטי שיחה מדויקים ואף יסייע לכם בבניית המותג שלכם, מצגות שיציגו אתכם שצורה רצינית ומקצועית, קטלוג מרשים ועזרים שונים כגון יצירת ספר אוטוריטה בתחום המקצועי שלכם שיסייעו לכם בסגירת העסקה הבאה שלכם בפגישה או בהרצאת זום מרחוק.

לפרטים אודות הקורס – לחץ כאן