לוטם פינקלשטיין, מנהל מחלקת מודיעין סייבר בחברת צ'ק פוינט, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על קריסתם של האתרים המובילים בעולם, בהם CNN ואמזון, והסביר מה עומד מאחורי התקלה: "ה שנפגע זה לא האתר עצמו, אלא השרת שבאמצעותו נכנסים לאתר".

בפתח דבריו הבהיר פינקלשטיין: "אפשר להירגע, השירותים חזרו, ניתן לגשת לכל האתרים כאילו לא קרה דבר", והמשיך: "מה שקרה, התוצאה שחווינו כולנו זה שניסינו לגשת לאתרים כמו טוויטר או CNN או כל אתר מרכזי כמעט בעולם ולא הצלחנו, קיבלנו הודעת שגיאה. זה נמשך באזור השעתיים, וזה הרבה זמן".

הוא הסביר: "מה שנפגע זה לא האתר עצמו, אלא השרת שבאמצעותו נכנסים לאתר. כדי שנוכל לגשת במהירות ולקבל את התוכן כמה שיותר מהר למכשיר, החברות עצמן מבקשות לשים שרת שלהן בכל מדינה, זאת אומרת שיש להם אתרים בכל מדינה ובמקום לגשת לאתר המרכזי, ניגשים לאתר המקומי שהוא העתקה של האתר המרכזי. מה שקרה, זה שכל ההעתקות של השרתים האלה נפלו ולא ניתן היה לגשת להעתק".

על האפשרות שמדובר במתקפת סייבר אמר: "בשלב זה מעט מאוד פרטים ידועים, לפי החברה מדובר בתקלה של מחשבים שלהם ולא מתקפה חיצונית. ככל הנראה מדובר משהו טכני, אבל אנחנו יודעים שמקרה דומה קרה כמעט לפני 5 שנים אז לא ניתן היה לגשת לטוויטר כי שירות אמצע נפל, והוא נפל כתוצאה ממתקפת סייבר מאוד גדולה שמלא מצלמות אבטחה בעולם פשוט שלחו בקשות לאותו השירות והפילו אותו במטרה למנוע מהמשתמשים לגשת לטוויטר".

הוא הסביר איך מתקנים את התקלה: "כל עובדי החברה מרוכזים בלחפש מה הבעיה וכשמוצאים אותה נותנים את הזמן המאוד קצר לאותו איש טכני להרים את השלטר. חברת האמצע שמספקת את אותו השירות לכל האתרים המרכזיים, היא זאת שצריכה להרים את השלטר אחרת לא ניתן יהיה לגשת לאותם אתרים".