"הקסם הגדול בקבוצת חשבשבת היה הפוטנציאל האדיר שגלום בחברת טכנולוגיה יציבה הפעילה ארבעה עשורים ומובילה את שוק ה־ERP, עם עשרות אלפי ארגונים שעושים שימוש יומיומי במערכת", אומר פרופ' אסף אברהמי, מנכ"ל חשבשבת, שמריצה אקסלרטור שבו משתתפות חברות סטארט־אפ העוסקות בפיתוח פלטפורמות חכמות לניהול ארגוני.

כאמור, חשבשבת החלה כמערכת הנהלת חשבונות שהוקמה לפני 40 שנה, אך עברה מאז שינוי טכנולוגי והפכה למערכת ERP מתוחכמת שנמצאת בענן. זאת תחת השגחתו של פרופ' אברהמי, בוגר טכניון, חוקר ומרצה בפקולטה לתעשייה וניהול בטכניון. 

"הכנסנו מערכת B.I לשיפור הניהול והתפעול של העסק", הוא מסביר. "זוהי למעשה מערכת מודלים מתקדמים בחקר ביצועים להמלצה על מלאי אופטימלי ואפליקציית מובייל לקבלת החלטות למנהלים בתנועה. באמצעות המערכת יכול כל משתמש לגשת אל מסד נתוניו מכל מקום ומכשיר. שיתפנו פעולה עם הרשות לניירות ערך לפיתוח מערכת הסורקת את תנועות המסחר מהעבר, לומדת את הכללים של כל התנועות התקינות ומזהה תנועה שאינה עומדת בסטנדרטים התקינים ושולחת התרעה". 

"השקנו מערכת H-PROTECET עם BDI המתריעה בפני התקשרות עם עסקים בסיכון ומאפשרת למשתמשים לקבל התרעה בזמן אמת על לקוח שיש בו סיכון עסקי", הוא מוסיף. "השימוש במערכת ימנע התקשרות עם לקוחות המוגדרים 'מסוכנים', בשל חשש כי לא ישלמו על השירותים שקיבלו.

"ערכנו עם מרכז הידע לחדשנות בטכניון, אשר הוקם על ידי פרופ' מרים ארז, כלת פרס ישראל, תוכנית להגברת תהליכי החדשנות בקרב עסקים קטנים ובינוניים. הובלנו מפגשים במטרה להטמיע בעסקים המשתתפים ידע וכלים שיעודדו הגברה אפקטיבית של תהליכי חדשנות ותהליכי הסתגלות לשינויים. הקמנו מערכת ווב על גבי AWS של אמזון ווב סרוויס, במטרה לבסס את תשתיות הטכנולוגיה שלהן על מערכות בענן שיאפשר אבטחת מידע, שירות גיבוי עם ניהול אחסון אוטומטי, ולהימנע מהוצאות מיותרות של רכש שרתים ותחזוקתם".

פרופ' אברהמי מדגיש את החשיבות של האקסלטור: "הוא הושק בשיתוף עם הטכניון, וכן גם עם משרד עורכי הדין פישר בכר חן, משרד הפטנטים קבוצת ריינהולד כהן, פירמת רואי החשבון והייעוץ דלויט חברת המחקר IVC ו־AWS. מנהלים מחשבשבת ילוו את החברות באופן אישי, ויסייעו להן בין היתר בחיבור ללקוחות פוטנציאליים. 

"בחשבשבת מקבלים אקוויטי בחברות שמשתתפות בתוכנית. המטרה היא לפתח טכנולוגיות שיהפכו את המערכות הארגוניות הישנות והאפרוריות לנגישות יותר למשתמש, קלות לתפעול ויעילות, וגם יוסיפו להן יכולות לאוטומציה של תחומי עבודה שלא נוהלו עד כה באמצעים ממוחשבים".

"הקורונה ייצרה פניות של עסקים שביקשו לשדרג את רמת הידע והטכנולוגיה שנעזרים בה, והם מגיעים יותר לכנסים שעוסקים בשדרוג הידע הטכנולוגי וההיכרות עם המערכות, ברמת השימוש וההפעלה", הוסיף.