כל בעל עסק כיום מבין שחלק משמעותי מסוד ההצלחה הוא הנוכחות האינטרנטית. אחד מההשקעות החשובות כבעל עסק, היא אסטרטגיית SEO מסודרת ויעילה, אשר תומכת ביעדים השיווקיים של העסק.
 
בעזרת גיא שטרית, מומחה לקידום אתרים, האקר לשעבר ומנכ״ל OTT, חברת קידום אתרים המדורגת כאחת משלוש החברות המובילות בעולם בתחום ה-SEO, אספנו עבורכם את 3 הטרנדים העכשוויים בתחום שיתנו לכם קצה חוט לקידום אינטרנטי שישאיר את העסק שלכם בתחרות.

  1. הפקת אירועים חיים וירטואליים
    שנת 2020, הביאה להאצה אדירה, כמעט בעל כורחנו, בכל הקשור לפגישות ואירועים דיגיטליים. מגפת הקורונה שפקדה אותנו בהפתעה גמורה, טרפה את כל הקלפים וגרמה כמעט לכל השכבות באוכלוסייה, מהצעירים ביותר ועד המבוגרים, להתחיל להתרגל לחיים וירטואליים.
     
    הלימודים עברו לזום, פגישות עסקיות, טיפולים רפואיים ואפילו שולחנות של ערבי חג נחגגו בשלט רחוק. ״עבור בעלי העסקים הקטנים והבינוניים, הייתה זו שנה קשה כלכלית״, אומר שטרית, שמחזיק ניסיון עשיר של 14 שנים כמנהל בכיר בענף הטכנולוגיה והשיווק, ״אמנם מי שזיהה את הפוטנציאל ולמד לגלוש על הגל, זכה לגוון את חווית הלקוח ולגרום לקהל היעד להרגיש מעורב ובעל ערך – שני גורמי מפתח בשימור לקוחות לטווח ארוך״.
     
    בשנת 2020, תחום שידורי הסטרימינג נחל עלייה של 45%, ועסקים שאימצו את השימוש בווידיאו ושידורים חיים ברשתות החברתיות, הצליחו ליצור קשרים משמעותיים ורבים יותר עם הלקוחות.
  2. קידום מערכת יחסים
    עם העלייה הדראסטית בכמות הרכישות באינטרנט, נחלה ירידה משמעותית בנאמנות הלקוחות שהתבטאה בהתנהגות קניינית חדשה והתנסות במוצרים חדשים. כתוצאה מכך, החשיבות בשיווק שמטרתו לטפח נאמנות בקרב הלקוחות, היא גדולה מנשוא, והוא יכול לקרות באמצעות התמקדות בצרכים המשתנים של הלקוחות.

    גיא שטרית שנבחר במקום השני בעולם, על-ידי מגזין היוקרה ׳אינק׳ לאוטוריטה המובילה בתחום קידום אתרים אורגני ושיווק, ממליץ להפוך את השירות האנושי לאחד מערכי הליבה של העסק. ״עסק חייב למתג את עצמו כקשוב ללקוח״, מסביר שטרית, ״משוב מאפשר לבעל העסק לדעת את המחשבות הכנות של הלקוחות שלו, וכך לשרת אותם טוב יותר ולשמור עליהם נאמנים. תמיכת לקוחות וזמינות אליהם תבטיח בניית קשרים חזקים עם לקוחות מרוצים״.
     
    יצירת שירות המאפשר ללקוח להעניק פידבק לעסק, הן עבור ביקורת והן עבור חיזוק, יחד עם מענה זמין ואנושי, יסייעו לחזק את נאמנות הלקוח ואת הסיכויים שהוא יחזור לרכישה נוספת.
  3. יצירת חיפושים קוליים
    הריבוי במכשירים הדיגיטליים כמו המחשב הנייד, הסמארטפון או השעון החכם, והצורך בסנכרון ביניהם, הוליד את הצורך בעוזרים קוליים. היכולת לעבור בין המכשירים החשמליים באמצעות פקודה קולית, הפך מהר מאוד להרגל עבורנו וכיום השימוש בחיפושים קוליים הולך וגובר.
     
    אין זה פלא, שעסקים מקדישים לא מעט משאבים כדי לייעל את אתרי האינטרנט שלהם לתומכים בהוראות קוליות. ״עסק מצליח צריך להישאר תמיד עם יד על הדופק, בכל מה שקשור לטרנדים המובילים״, משתף גיא, ״מתן אופציה לחיפוש קולי יכול למשוך קהל יעד מגוון, אך צריך לדעת איך עושים את זה נכון – מילות מפתח מרובות ופשוטות, פיזור רחב של מנועי החיפוש לטובת תוצאות רבות וקביעת קודים לא נוקשים מדי, הם רק חלק מהנקודות שיש לתת להן תשומת לב, כשבונים אפשרות לחיפושים קוליים״. 

לאחר שעשה דרך ארוכה בארה״ב והצליח לקדם אלפי עסקים בעזרת שיטות מהפכניות שפיתח בתחום הקידום האינטרנטי, גיא שטרית הסכים לחשוף בפניכם את רזי השיווק הדיגיטלי בהם משתמש.
 
כשהעולם עדיין נאבק במגיפה עולמית והעתיד הוא לוט בערפל, לא משנה מה האופק צופן, בעזרת מעט מהידע והניסיון העשיר שגיא שטרית, רק בן 37 וכבר צבר חיים שלמים של ידע,  מסכים לשתף בבלוגים שהוא כותב, תוכלו לדאוג שהעסק שלכם ימשיך כרגיל – אם לא פיזית, ווירטואלית.