אחרי כארבע שנים עם כלבת לברדור רטריבר, שמשירה פרווה בערך 365 ימים בשנה, חשבתי שעליתי על דרך המלך בכל הנוגע לניקיון - מתחילה בשאיבה ב־V11 וממשיכה בשואב אבק רובוטי שעובר בחדר.

הדירה עצמה הייתה נקייה אחרי ששני השואבים עברו עליה, או לפחות ככה חשבתי. עם ההשקה בארץ של סדרת השואבים החדשים של דייסון, ה־V15, גיליתי שהרצפה לא נקייה כפי שחשבתי.

השואב החדש, Dyson V15 Detect, מגיע עם סוללה בת שבעה תאים המאפשרת לדברי החברה עד 60 דקות של שאיבה, ומציג עוצמת שאיבה חזקה יותר ב־30% מה־V11.

הוא כולל שלוש רמות שאיבה - ואף הצלחתי להשיג למעלה משעת עבודה רצופה בעת השימוש ברמה הנמוכה ביותר - "חסכוני" (Eco), כאשר השואב היה טעון במלואו. התנסיתי בשלוש העוצמות, ורמת השאיבה הרגילה (מוגדרת "נמוך") הספיקה לשימוש השגרתי והיומיומי.

התוצאה שהושגה היתה ניקיון מאוד יסודי, וה־V15  התמודד בגבורה עם כל האתגרים שהצבנו בפניו - החל מפרווה של הכלבה ועד פירורי אוכל, חול, מיטות וספות. ברוב המקרים לא היה צורך לעבור שנית באותו האזור.

אחת התוספות המשמעותיות לשואב היא חיישן הלייזר הירוק, ש"חשף" אזורים מלוכלכים ומאובקים שהתפספסו בעת הניקיון בעזרת השואבים האחרים. האמת היא שבמקום תסכול מכך שהאזור לא באמת נקי - הלייזר גרם לי להמשיך לנקות, ולחפש פינות נוספות שהתפספסו בבית.

שני חידושים נוספים שניתן למצוא בשואב הם חיישן Piezo, שמודד וסופר את החלקיקים שנשאבו למיכל האיסוף. הוא מציג בזמן אמת, תוך כדי הניקיון, מהו הגודל של החלקיקים שנשאבו - וכמה נשאבו מכל גודל, פיצ'ר נחמד אבל מודה שלא הצלחתי להבין למה זה מועיל.

בנוסף, השואב מגדיל באופן אוטומטי את עוצמת השאיבת במידת הצורך, כדי שאם ישנו יותר לכלוך במקום אותו אתם שואבים - השואב ישנה את עוצמת השאיבה בעצמו, מבלי צורך במעורבות של המשתמשים.

ה־Dyson V15 Detect נותן גם מענה לסוגייה משמעותית עבור בעלי שיער ארוך, או מתגוררים עם כאלו. המענה מגיע בדמות שתי מברשות חדשות - הראשונה היא מברשת חובטת ממונעת Anti-Tangle לספות ומזרנים, המונעת הסתבכות של שיער שנשאב. מברשת נוספת היא המברשת החובטת החכמה  Torque - שמתאימה את עצמה אוטומטית למשטחים שונים. המחיר המומלץ הוא 3,590 שקל לשואב עם לייזר.