קבוצת האקרים המכונה Deus טענה שלשום כי פרצה ביום שישי לחברת התקשורת VOICENTER - המספקת שירותי טלפוניה לשורת חברות ישראליות כמו פרטנר, גט טקסי, ספקית הסלולר 018 ומובילאיי.

בערוץ טלגרם שהקימו חברי הקבוצה החלו ההאקרים להדליף שיחות מוקלטות עם לקוחות, לצד מידע אישי. נוסף על כך, ההאקרים מציעים את מאגר הנתונים - בנפח 15 טרה־בייט - למכירה ברשת. אם אכן הכרזת ההאקרים נכונה, מדובר בפריצה נרחבת בהרבה מזו שפגעה בחברת הביטוח שירביט בסוף שנת 2020. לאחר אותה פריצה פרסמו האקרים פרטי לקוחות ומסמכים בהיקף עצום.

עידו נאור, מנכ"ל חברת הסייבר Security Joes, אמר לינון בן שושן בוואלה! כי "זוהי ככל הנראה דליפת המידע הגדולה ביותר שנראתה בישראל".

לוגו החברה (צילום: יחצ)
לוגו החברה (צילום: יחצ)


מחברת וויסנטר נמסר בעקבות ניסיונות הפריצה: "החל מלפני כמה ימים בערב אנחנו חווים התקפת סייבר על המערכות שלנו, המבוצעת על ידי קבוצת האקרים מחו"ל. עם תחילת האירוע עדכנו את הרשויות. מהרגע הראשון האירוע מטופל באופן מיידי ומהיר לאורך כל הזמן, ובמטרה שבמהלך השעות הקרובות כל המערכות יחזרו לעבודה תקינה ובמינימום פגיעה בלקוחותינו. 

"מתוך אחריות מלאה ללקוחותינו יידענו אותם באופן יזום על האירוע ועל השבתת המערכות, ואנו נמצאים איתם בקשר שוטף. לקוחות שיש להם חשש שמידע דלף לצד הפעילות שאנו מבצעים מוזמנים לעדכן, ואנחנו מבטיחים לתת מענה ראוי בשקיפות מלאה בכל זמן בהתאם".

מגיפת מתקפות הסייבר הופכת למכה של ממש. רק באמצע החודש שעבר עדכנה אוניברסיטת בר־אילן כי ספגה מתקפת סייבר קשה. 

בינואר הודיעה אוניברסיטת בן־גוריון בנגב כי גילתה תקיפת סייבר בכמה שרתים במוסד. מוסדות האקדמיה מהווים כר פורה עבור האקרים, המנסים לדלות מידע, לעתים בעל אופי מדעי. באוגוסט אף פורסם כי מאחורי מתקפות שונות עומדות מדינות, כאשר אצבע מאשימה הופנתה כלפי סין.