שישה אסטרונאוטים אסטרונאוטיות אנלוגיים ייכנסו ביום ראשון הקרוב לתחנת המחקר הייחודית בעולם שנבנתה במיוחד במכתש רמון למשך כחודש ימים ויבצעו שורה של ניסויים מדעיים וטכנולוגיים פורצי דרך.

הניסויים, ידמו סוגיות ופעולות נבחרות המתוכננות במשימות מאוישות עתידיות למאדים ויהוו בסיס לבדיקות וניסויים למשימות פלנטריות עתידיות, חשיפה בינלאומית של טכנולוגיה ומדע ישראלים בתחומי החלל, והקמת תשתית לתכנית חינוכית בנושאי חקר החלל. 

האסטרונאוטים אסטרונאוטיות מישראל ומאירופה ישהו כחודש ימים בתוך התחנה הייחודית  (ההביטאט) כשהם מנותקים מהעולם החיצון, ועל מנת לבצע את הניסוים בתנאי השטח הדומים למאדים, יצטרכו האסטרונאוטים ללבוש חליפות חמצן מיוחדות בכל יציאה מהתחנה. כמו כן, לאורך כל הפרויקט חדר בקרה מאויש יעקוב אחר מצבם. 

מכתש רמון (צילום: THOMAS COEX/AFP via Getty Images)
מכתש רמון (צילום: THOMAS COEX/AFP via Getty Images)


ראשי הפרויקט מטעם פורום החלל האוסטרי וסוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות המדע והטכנולוגיה מציינים כי המכתש, מכתש ארוזיה, מהווה הדמיה ייחודית במינה למאדים, מבחינה טופוגרפית וגיאולוגית. 

שרת המדע, אורית פרקש הכהן, מסרה: "אנחנו נמצאים בעידן החלל החדש. בשני העשורים הבאים תחום החלל והלוויינות הטכנולוגית יצמח משמעותית ואסטרטגית, ועל ישראל להקפיד ולפתח אסטרטגית תחום זה. אתמול, הגשתי לאישור הממשלה את מינויו של אורי אורון למנהל החדש של סוכנות החלל הישראלית שבמשרדי ואני בטוחה כי יחד נבטיח שמדינת ישראל תמשיך להוביל בתחום זה. אני מאחלת הצלחה לצוות האסטרונאוטים הבינלאומי שבחר לקיים ניסוי משמעותי לבחינת התנאים במאדים במכתש רמון שבארצנו - כי הטכנולוגיה גם מחברת בין אנשים".