הסיב האופטי נתפס זה עשרות שנים כפתרון האידיאלי לתקשורת אמינה, המאפשרת העברת מידע בקצב של עד עשרה ג'יגה ביט בשנייה ואף יותר מכך, למרחקים ארוכים ובאיכות גבוהה. עם זאת, העלות העצומה הכרוכה בפריסת אלפי קילומטרים של תשתית חדשה, ועבודות ההתקנה הממושכות, המלוות לא פעם בפגיעה ובמטרד ציבורי - חייבו את ספקי השירות לפתח מודלים יעילים כלכלית.

חברת אקטליס פיתחה פתרון המבוסס על רשת תקשורת היברדית: פריסה של סיבים אופטיים בכל מקום שבו הדבר כדאי כלכלית, והמשך עד לנקודות הקצה על גבי התשתיות הקיימות בקרקע או בקירות. הטכנולוגיה של החברה משדרגת את התשתיות הקיימות לרמת ביצועים של סיב אופטי, ומאפשרת להביא תקשורת באיכות סיב אופטי בקצבים מהירים, באופן מיידי, ללא צורך בעבודות תשתית לפריסה, ובחיסכון של כ־90% מהעלויות.

החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת לשדרג תקשורת המבוססת על כבלי נחושת לרמת סיב אופטי, על ידי כך שהיא מצליחה לבטל רעשים בין קווים, להצפין את המידע, ולהשיג שיפור דרמטי ברמת הקצבים, הטווחים, ואמינות התקשורת.

"לחברה יש מוצרים המגדילים את קצב העברת הנתונים האפשרי בתשתיות הנחושת עד 500%, ליותר מג'יגה ביט לכל קו, וכן מאפשרים להאריך את טווח התקשורת ממאות מטרים לעשרות קילומטרים בקצבים שונים. בנוסף, שכבת ההצפנה הרב־קווית שפיתחה החברה מבטיחה חסינות והגנת סייבר לתשתיות המעורבות", נמסר.

"רעיון הרשת ההיברידית מפחית משמעותית את עלויות פריסת הרשת, מקצר דרמטית את זמן הפריסה ומצמצם את זמן ההחזר על ההשקעה", אמרו בחברה, וציינו כי זמן ההחזר על ההשקעה מצטמצם משנים רבות לחודשים בלבד.