הסטארט־אפ CoCoHub AI, העוסק בצ'ט־בוטים בענף החינוך, נבחר בשלב חצי הגמר, עם סיום שבוע האד־טק (Ed-Tech) הבינלאומי בהובלת מיינדסט ומטח - המרכז לטכנולוגיה חינוכית, והוא ייצג את ישראל מול 21 מדינות בגמר שיתקיים בסוף השנה בלונדון.

כ־1,000 סטארטאפים מגישים מדי שנה את מועמדותם לתחרות העולמית ומשתתפים בתחרויות לוקאליות בשלב חצי הגמר. המנצחים עולים לגמר הגדול, שייערך בינואר 2022 במסגרת כנס האד־טק (טכנולוגיה בחינוך) הגדול בעולם, ה־BETT בלונדון. את התחרות הגה אבי ורשבסקי, מנכ"ל MindCet - זרוע החדשנות של מטח, והיא מתקיימת מאז 2014.

חברות כמו Google for startups, IDB, National Geographic, AWS HP ואחרים תומכים בתחרות, מספקים חסות ומעוניינים לייצר שיתופי פעולה עם סטארטאפים בתחום.

כאמור, במקום הראשון נבחר הסטארט־אפCocohub.ai, שמספק פלטפורמת No Code שמאפשרת לכל אדם וארגון ליצור צ'ט־בוט המדמה חוויית שיחה עם אדם. בין קהלי היעד: בתי ספר ואנשי חינוך, שיכולים ליצור בוט המשמש כעוזר הוראה למשימות תרגול ובחינה ולצורכי הערכה, מה שמאפשר למידה שיחתית, חווייתית ומותאמת אישית.

יקיר בוסקילה, מייסד, שותף ומנכ״ל CoCoHub, אמר עם הזכייה: "הקורונה הביאה לשינויים גדולים בתחום החינוך בעולם כולו, שעבר ללמידה מרוחקת, ואנחנו מאמינים שבוטים שיחתיים יכולים להוות את הכלי האולטימטיבי לנתינת פתרונות בעולם החדש".

במקום השני בתחרות נבחר הסטארט־אפ קליקטו - פלטפורמה לקורסים הנלמדים בקבוצה, תוך שמירה על המותג של מארגן הקורס - כמו Shopify למארגני קורסים. במקום השלישי זכה Giant Leap - פלטפורמה המאפשרת להורים לבצע הערכה של התפתחות ילדיהם ולקבל החלטות מבוססות נתונים לגבי תהליכי ההתפתחות שלהם בפיילוטים בארה"ב.

"אתגרי מגיפת הקורונה השפיעו בכל תחום, והגדירו מחדש את האופן שבו הלומד, המלמד, והסביבה הפיזית והאנושית נדרשים לפעול. מטח, כמומחית בנושא החדשנות בחינוך, מובילה את טיפוח הפתרונות וההתאמות הנדרשות בטכנולוגיה וחדשנות הן באופן ישיר והן באמצעות שותפויות עם סטרטאפים חדשניים ויצירתיים. כל זאת למען התלמידים, המורים והמנהלים, וכלל מערכת החינוך", אמר מנכ"ל מטח יוסי בידץ.

מנכל MindCet אבי ורשבסקי הוסיף: "Cocohub מסמלת את השינוי העצום שעולם החינוך עבר בשנה וחצי האחרונות. היכולת להיעזר במקומות הרלוונטיים בשיחה עם צ'ט־בוט מאפשרת למורה להתמקד בשיח החשוב והמרכזי שרק בן אנוש יכול לנהל, ולהשאיר למכונה את הצד התרגולי והפשוט יותר. בעידן של למידה היברידית נראה יותר ויותר פתרונות מעין אלה.