פיתוח ישראלי חדש, המבוסס על דגימת הקול של מטופלים, עשוי להקטין ב-25 אחוזים את תדירותם של אשפוזים חוזרים בבתי החולים. הפיתוח הישראלי מצליח לזהות הידרדרות במצבם של חולים, הרבה לפני שהיא מתרחשת, ועשוי לחסוך מיליארדים בהוצאות מיותרות. "עם התבגרות האוכלוסייה, אי ספיקת לב מהווה את אחת הסיבות העיקריות לאשפוזים בבית חולים ואשפוזים חוזרים", הסביר פרופ' חיים לוטן קרדיולוג בכיר ובעלים של חברת "קורדיו" בשיחה עם ענת דוידוב. 

"הלב נחלש עם השנים בגיל מבוגר, ואז מגיעים למצב שהוא לא יכול להזרים את כמות הדם הנדרשת בגוף - דבר שמוביל לאשפוזים", הדגיש הרופא הבכיר ב-103FM", זו אחת הסיבות העיקריות לאשפוזים בגיל המבוגר. השאלה הנשאלת, היא האם אנו יכולים לאתר את אותם חולים מידרדרים מוקדם יותר כדי למנוע את האשפוזים החוזרים שלהם בבית החולים. זו אחת הבעיות שמעסיקה את אוכלוסיית הקרדיולוגים". 

הרופא, שניהל בעברו את מערך הלב בבית החולים הדסה עין כרם, הוסיף: "יש כל מיני טכניקות בין כל מיני מערכות, ומכיוון שאחת הסיבות העיקריות לאי ספיקת לב היא נוזלים בריאות וקוצר נשימה, שאלנו האם אנו יכולים לעקר את זה בעזרת שינויים בקול, שנוכל לזהות באמצעות הסמארטפון ולראות האם יש שינויים קלים ביותר בקול". לדבריו, מדובר בשינויים שהאוזן האנושית לא יכולה להרגיש - ואנחנו מזהים אותך כך בין שבוע לעשרה ימים לפני ההתדרדרות במצב".

"הצלחנו להוכיח שאנו יכולים לזהות את השינויים הללו, ברגישות של למעלה מ-80%", סיכם, "אם יש הידרדרות או שינויים קלים במצב, בדיקת אקו, שהיא מאוד פשוטה ולא פולשנית, יכולה לאתר שינויים בתפקוד הלב מבחינת התכווצות והרפיה. לכן, אבחון וטיפול מוקדם יכולים למנוע החמרה ואשפוזים מיותרים".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm