חברת הסייבר קספרסקי פרסמה נתוני סקר, שבוצע בקרב 21 אלף נשאלים ב-21 מדינות, ממנו עולים ממצאים מדאיגים על דפוסי ההתנהגות הדיגיטלית בין בני זוג. בעוד ש-70 מהנשאלים השיבו כי הם אינם מאמינים שמעקב אחד בני זוגם באופן חשאי היא פעולה לגיטימית, 30 האחוזים הנותרים הודו שלגיטימי בעיניהם לעקוב אחרי בני הזוג שלהם באופן חשאי. עם זאת, הם לא עושים זאת בפועל, למרות שהם סבורים שהדבר מקובל - בנסיבות המתאימות.

מקרב אלה שמצדיקים מעקב חשאי, כמעט שני שלישים (64 אחוזים) סבורים שהדבר לגיטימי כשעולה חשד שבן הזוג אינו נאמן, 63 אחוזים סבורים שהדבר מקובל אם המעקב תורם לבטיחות. בנוסף, מחצית מהם סבורים שמעקב חשאי הוא לגיטימי - אם יש חשד שהנעקב מעורב בפעילות בלתי חוקית.

עוד עולה מהנתונים כי 15 אחוזים מבני הזוג נתבקשו על ידי הפרטנר שלהם להתקין אפליקציית מעקב בטלפון האישי שלהם. 34 מהם דיווחו כי חוו סוג של יחס אלים מצד בן הזוג. ניתן ללמוד מהסקר כי התמיכה הגבוהה ביותר במעקב חשאי היא באזור אסיה-פסיפיק (24 אחוזים), בעוד שאחוז החושבים זאת באירופה עומד על עשרה אחוזים, ובמדינות אמריקה - על שמונה אחוזים. 

הסקר בוצע בשיתוף עם שורת ארגונים הפועלים למאבק באלימות בין בני זוג והקואליציה למאבק בטכנולוגיות מעקב, בה שותפה גם קספרסקי. הממצאים מלמדים כי מעקב דיגיטלי הוא דרך נוספת בה אנשים מפעילים אלימות או מפגינים שליטה על בני זוגם. כאמור, בהתחשב בכך שכלי מעקב שכאלה זמינים מאוד ומאפשרים לעוקב גישה לכמות גדולה ומגוונת של נתונים אישיים ופרטיים - מיקום המכשיר, היסטוריית הדפדפן, הודעות טקסט או צ'אטים במדיה החברתית - אין זה מפתיע שהיא עשויה לשמש עוד כלי במערכות יחסים פוגעניות.

בקספרסקי ציינו עוד כי במהלך עשרת החודשים האחרונים, הופנו כלי מעקב שכאלה כלפי רבבות אנשים שלעיתים אף נפלו קורבן לסחיטה ואיומים מחשש להפצת פרטים אישיים ואף אינטימיים. אחת ההמלצות של מומחי קספרסקי לאנשים החושדים או יודעים שמופעלים כלפיהם תוכנות מעקב היא לא למהר ולהסיר אותן מהמכשיר שכן ייתכן שפעולה זו תתגלה על ידי העוקב, וההשלכות עלולות להיות קשות אף יותר. ההמלצה היא לפנות לגורמי אכיפת החוק ולארגונים העוסקים בנושא כדי לקבל ייעוץ מקצועי באופן דיסקרטי.