הקורונה, הסגרים והגבלות התנועה (המקומיות והבינלאומיות) שהונהגו ברחבי העולם הכריחו תחומים רבים להתאים את עצמם למציאות החדשה. אחד התחומים שהושפעו מהנגיף הוא תחום הקניות ברשת. 

למרות השינויים שהוא עבר, והזינוק שנרשם במספרי הצרכנים ברחבי העולם, ישנן עדיין כמה סוגיות שלא נפתרו. אחת מהן היא עצם העובדה שהלקוחות לא יכולים לראות באמת איך הבגד ייראה על הגוף שלהם – אלא אם הם בעלי אותן פרופורציות גוף כמו של הדוגמנים המופיעים באתר. מדובר בבעיה שיכולה להיות משמעותית עבור חלק מהצרכנים, ולהשפיע על האם הם בכלל רוכשים בגדים אונליין, או מוותרים על כך.

סטרטאפ ישראלי בשם STYLETECH, שהוקם במהלך ימי הקורונה, בדרך לעורר מהפכה בעולם האופנה – ולפתור את הסוגייה הזו. "הרעיון עלה מתוך צורך בעולם האופנה, שמתקדם בעצם מאוד לאט מבחינה טכנולוגית", סיפרה גוני גרופר, מייסדת החברה, "הפיתוח שלנו מאפשר לאתרי האינטרנט השונים לייצר לעצמם את הדוגמנים והדוגמניות שיופיעו באתר – כאשר הדמויות זמינות במגוון מבני גוף, גילאים וגווני עור שונים".

היא הסבירה: "הטכנולוגיה שלנו מבוססת בינה מלאכותית, והיא מאפשרת למוכרים להתאים את הדמות שמופיעה באתר לקהל היעד שלהם, כך שכל אחד ואחת שנכנסים לאתר יכולים לראות דמות בעלת מימדי הגוף שלהם. בעצם, המצאנו שיטה למפות את גוף האדם, כאשר אנחנו מקפידים שהדוגמנים והדוגמניות שאנחנו מייצרים מאפס יהיו לא מושלמים".

"הדבר מאפשר לחנויות לעצב את הדמויות ולהלביש אותן בהתאם לצרכים ולקהל היעד שלהם", הוסיפה, "אנחנו שואפים לשנות את עולמות האופנה והאי-קומרס, ואת הדרך בה מוכרים מוצרים שונים אונליין. המטרה שלנו היא בעצם לאפשר ללקוחות להזדהות עם המוצרים". 

גרופר סיפרה על הרקע להקמת החברה:  "עבדתי בעולמות האופנה במשך 15 שנה, למדתי תואר במילאנו והתמחיתי ברחבי העולם. בשנים האחרונות עבדתי במספר חנויות בגדים בארץ ויצרתי להן את הויז'ואלים – התמונות ש'מוכרות' את המוצרים לקהל היעד. במסגרת העבודה בתחום אירגנתי בין היתר ימי צילום וחשבתי מה היה קורה אם היה ניתן ליצור את הקמפיינים הללו בלי לצלם מספר דוגמנים לובשים את אותו פריט הלבוש".

בהמשך, התייחסה לאופן בו הקורונה נתנה "פוש" מסוים לשינויים בתחום האופנה: "כבר שנים שאני מנסה לחשוב כיצד ניתן לייעל את התחום – כי חוויתי על בשרי את הדברים הללו. בתחילת העבודה על המיזם הייתי בהיריון עם הבת שלי, ואמרתי לשותף שלי שבעצם יש לי תאומים – הילדה והמיזם. כשילדתי אותה יצאנו לאור – זה היה מצחיק ומיוחד".

"אפשר להגיד שהקורונה נתנה לתחום כולו את הבוסט הגדול שהוא היה צריך", ציינה. מייסדת החברה ציינה כי "כיום בימי צילום משתמשים פעמים רבות באביזרים, דוגמת קליפסים, כדי להדק את הבגד על הגוף של הדוגמנים – כך שלא ניתן באמת לדעת מהי הגזרה האמיתית של המוצר". 

בעצם, אחת הסוגיות שלא קיבלה מענה היא עצם ההחזרה של פריט לא מתאים
"בדיוק. המטרה שלנו היא להגיע למצב שכל לקוח שייכנס לאתר יוכל לראות איך הפריט נראה על דוגמן במידות הגוף שלו, כך בעצם יהיה לו יותר קל לקנות, והוא לא יצטרך להחזיר כל כך הרבה דברים לחנויות. אתרי האינטרנט יידעו מהן מידות הגוף שלך והן יידעו להציג בפנייך איך פריט הלבוש ייראה עליך, דבר שיאפשר לך בעצם לראות את הגזרה המדויקת וסוג הבד". 

יכול להיות שבעתיד לא יהיה צורך בדוגמנים?
"לא, כי הפיתוח שלנו יאפשר להם בעצם להתמקד בקמפיינים ולא להתעסק בלוק בוקים (קטלוג מקוון), דבר טכני שמרביתם לא אוהבים לעשות. אנחנו נפנה זמן ותקציב של החברות ליצירת קטלוגים וקמפיינים מקוריים ומוצלחים יותר. נחסוך כך כוח אדם, תקציבים לחברות והמון כאב ראש – כך שזה ישנה את עולם האופנה מכל המובנים". 

בסיום השיחה, גרופר הסבירה: "בעתיד, תוכלי להיכנס לאתר מסוים ולראות רק דוגמניות במידה שלך, מבלי צורך להקליד את הפרטים. הגיע הזמן לפריצת דרך טכנולוגית בתעשייה הזו – דבר מתבקש כל כך".