דו"ח האינטרנט של בזק לשנת 2021 שפורסם היום (חמישי) חושף כי נתונים מרתקים אודות הרגלי השימוש וההעדפה של האזרחים בישראל במכשירי הטלפון והדיגיטל. זמן הממוצע של שעות הצפייה בטלוויזיה עומד על 3.2, זמן הגלישה באינטרנט עומד על 2.4 שעות, קצת פחות מזמן השימוש ביום ברשתות החברתיות. 

70 אחוז ענו שייבדקו מיד את הנייד בכל פעם שמקבלים הודעה או התראה, זמן הממוצע לבדיקת הנייד עומד על כל שש דקות. 77 אחוז מכלל המשיבים יגלשו ברשתות החברתיות במהלך מפגש אישי, 71% יעשו זאת במהלך צפיה בסרט או סדרה. עוד עולה כי מהדו"ח עולה כי מחצית ממשתפי הסקר העידו שהדבר הראשון שהם עושים בבוקר הוא לבדוק מה חדש ברשתות חברתיות. 

כמו כן, רוב כמעט מוחלט משתמש בישומון המסרים WhatsApp. רבע מהם בחרו שלא לתקשר עם אחרים במהלך התקלה העולמית. בנוסף לכך, הדו"ח חשף כי 46% אחוז מכלל העונים השתמשו בשנה החולפת באפליקציות תשלום או ארנק דיגיטלי, כש-19% מתוכם שילמו באמצעות Apple Pay. 

כמו כן, 69% מכלל ההורים טוענים כי ההורות הופכת לקשה בגלל השפעות הרשתות החברתיות ו-66 אחוזים מהם טוענים שזה כתוצאה משימוש מרובה במסכים והסחות דעת. 75% מכלל ההורים מנסים להגביל היום יותר מבעבר את זמן המסכים של ילדיהם, אך רק 49% מתאמצים לפקח על כך. 

בנושא הקורונה, 93% נחשפו למידע על חיסונים ברשתות, 72% נחשפו לפייק ניוז על החיסונים. פחות ממחצית לא מאמינים למידע ברשתות החברתיות אודות חיסוני הקורונה. 

8200 או גולני?

למעלה ממחצית מההורים היו מעדיפים שילדיהם יעסוק בתחומי ההיי טק ופיתוח תוכנה, מנגד רק שני אחוזים מהם היו מעדיפים שילדיהם יתעסקו בתחומי האומנות. בקרב הילדים נרשם גם כן רוב לתחום ההיי טק, עסקים, אומנות ומשחק ורפואה. כמו כן, 24 אחוז מבני הנוער נמצאים במגמת מחשבים ו-32% משתתפים בחוג או קורס ליכולות דיגיטליות מעבר לשעות הלימודים.

עוד עולה מהדו"ח כי 80 אחוז מכלל ההורים רוצים שילדיהם ילכו ליחדות סייבר או מחשבים בצה"ל, 86% אחוז מהם בטוח ששירות כזה יסדר לילדים את הקריירה בעתיד. נתון דומה בטוח שזה ייסדר להם גם את המשכורת. 

מערך הסייבר של צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
מערך הסייבר של צה''ל (צילום: דובר צה''ל)

קרן לייזרוביץ, סמנכ"לית השיווק והחדשנות בבזק: "בשנה האחרונה אנחנו מתחילים לראות ניצנים מאוד ברורים של שינוי בדרך בה אנו מנהלים את החיים הדיגיטליים שלנו. אם בשנה הקודמת הגענו לשיא של שעות מסך וחיבור לנייד, גם בזכות הקורונה שהאיצה תהליכים, השנה התפכחנו והתחלנו להבין שלמעבר מהיר שכזה עלול להיות גם מחיר.

 הסקר בוצע בקרב מדגם של 3,300 מראוייינים ובשיתוף מכון המחקר KANTAR.