הריחוק החברתי והמעבר ללמידה מרחוק אילצו בתי ספר, אוניברסיטאות ומכללות בישראל, כמו במדינות רבות בעולם, לבצע מעבר לדיגיטל בהיבטים רבים: בשיטת הלימוד, בדרך שבה התוכן מונגש לתלמידים, ואפילו בדרך שבה מזמינים אוכל בקמפוסים שונים בעולם. מערכות החינוך בארץ ובעולם רואות בטכנולוגיה את דרך העתיד.

במכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה משלבים כלים דיגיטליים שונים בתוך מערכי השיעור. ד"ר נירית גביש, ראש המרכז לחינוך הנדסי וליזמות, מסבירה: "אנו מפעילים מרחבים פיזיטליים (סביבות וירטואליות המדמות מרחבים אמיתיים) כדי לאפשר למידה דיגיטלית בשיטת PBL: למידה מבוססת פרויקטים, שבה המרצה משמש כמנחה לסטודנטים המבצעים פרויקטים עצמאיים.

"לכל צוות מוקצה חדר וירטואלי, שבו הסטודנטים נפגשים כאוואטרים, ויש בו כלים שיתופיים, עזרי עבודה דיגיטליים, כלי מציאות מדומה וסימולציות להמחשת התהליך והתוצר, כלי תיעוד ובקרה של תהליך העבודה ועוד. למרצה קיימים כלי בקרה והערכה, המאפשרים לו מעקב רציף אחר עבודת הצוותים ומפגשים עם חברי הצוות". גם בתחום ההסעדה והאוכל הטכנולוגיה משתלטת. Grubhub, ענקית משלוחי המזון האמריקאית, מציעה פתרון הסעדה לאוניברסיטאות ולמכללות ברחבי ארה"ב, שבמסגרתו סטודנטים ומורים יכולים לבצע הזמנות ממסעדות בקמפוס ומחוצה לו באמצעות אפליקציית המובייל של Grubhub, לדלג על התור ולפשט את תהליך ההזמנה.

כמו כן, החברה מספקת למסעדות הקיימות בתוך הקמפוסים את הציוד הנדרש לניהול ההזמנות, כגון קופה וקיוסקים להזמנה במסעדה ומסכי ניטור ללקוחות ולעובדי המטבח, המשתמשים באלגוריתמיקה ייחודית ובממשקי משתמש הקלים לשימוש כדי להעצים את חוויית הסועד ולייעל את תהליך הכנת האוכל במטבח.

נוסף על כך, החברה מציעה פתרון למחסור הקיים בשליחים,  והוא משלוחים על ידי רובוטים אוטונומיים. טמיר קליין, מנהל מרכז הפיתוח של Grubhub ישראל, מציין: "מגיפת הקורונה השפיעה רבות על הדרך שבה סטודנטים ומורים צורכים את השירותים שלהם. גם כאן הטרנספורמציה הדיגיטלית נתנה את אותותיה, ומסעדות בתוך הקמפוסים חיפשו פתרונות שיוכלו לעזור להם להתמודד עם עומס ההזמנות ולנהל את המסעדה בצורה טובה ויעילה יותר".