ב-28 בפברואר 2022 נפל דבר בישראל: הרשת החברתית לינקדאין הודיעה שהיא רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אוריבי בעסקה שמוערכת ביותר מ-90 מיליון דולר, ועומדת להקים מרכז פיתוח בישראל. לא מדובר בעוד אקזיט משום שלינקדאין היא מקרה מיוחד של פלטפורמה בתפוצה עולמית שהיחס של הקהל הישראלי אליה מורכב מאוד. 

מאז שלינקדאין נכנסה לחיינו, הציבור בישראל נחלק לשלושה ביחסו אליה: אלה שלא מכירים, אלה שמכירים ואפילו פתחו חשבון אבל לא מתמצאים בפלטפורמה, ואנשים מתחומי ההייטק, העסקים והשיווק שחיים את הפלטפורמה, נהנים ממנה ומפיקים ממנה את המקסימום.

המשתמשים בפלטפורמה סבלו מכך שהאפליקציה אינה תומכת בשפה העברית, ובעיה זו גורמת לכך שהיא אינה נגישה לכלל הציבור ופונה בעיקר לסקטורים מסוימים ולאילו ששולטים בשפה האנגלית. כצפוי, הישראלים מרגישים פגועים מכך שלינקדאין תומכת ב-24 שפות אך לא בעברית, ולמעשה מתעלמת מהם למרות שיש לפלטפורמה יותר ממיליון וחצי משתמשים פעילים מדי יום בישראל.

ההתעלמות הזו מהעברית גררה התעלמות מצד הקהל בארץ ומצד התקשורת - לינקדאין לא הוזכרה בטלוויזיה הישראלית. השלב הראשון בדרך להתגבר על הבעיה הזו הוא הקמת מרכז פיתוח של החברה בישראל.

הראשון שזיהה את הפוטנציאל של לינקדאין עבור השוק הישראלי והחל לקדמה בתקשורת היה אבי צדקה המוכר בכינוי "דוקטור לינקדאין" שבמהלך העשור האחרון מקדם את הנושא.

בריאיון לטלוויזיה במאי 2021, הסביר צדקה על הפלטפורמה. הסיבה לריאיון הייתה שבאותם ימים תקופת החל"ת מטעם המדינה בעקבות מגיפת הקורונה הסתיימה, ונוצר הצורך לסייע למחפשי העבודה בתחום ההייטק. מחפשי העבודה חיפשו דרכים להתבלט בין המועמדים האחרים בשוק, וכאן לינקדאין נכנסה למשוואה.

תהליך ההבשלה שהשוק הישראלי עבר, התחיל עוד בפברואר 2020 עם פרוץ מגיפת הקורונה. עסקיים פיזיים נסגרו אז בכל הארץ, והתחילה הנהירה לדיגיטל שלא פסחה גם על לינקדאין. אותה נהירה ממשיכה גם ב-2022 ולינקדאין בהחלט צפויה להמשיך לרכוב על הגל הזה.

אותו ריאיון ראשון ב-2021 היה יריית הפתיחה לכניסה של לינקדאין לתודעה ולשיח בתקשורת. "דוקטור לינקדאין" המשיך להגיע לתוכניות טלוויזיה בערוצים המובילים 13 ו-14 לתוכניות רדיו בתחנות הרדיו המובילות בישראל. לכל מקום הוא הביא את הבשורה והכין את הקרקע ליום שבו לינקדאין "תשים לב" לישראלים.

הוא עשה זאת הן בתקשורת והן בשטח: באמצעות יותר מ-700 הרצאות, הדרכות וסדנאות שהעביר בתשע השנים האחרונות בכל הארץ, בכתיבת עשרות מאמרים ובהשתתפות בפודקאסטים. התואר "דוקטור לינקדאין" הורווח ביושר.

המאמצים נשאו פרי ולינקדאין תחנוך בארץ מרכז פיתוח ראשון. עולם שלם של הזדמנויות עומד להיפתח בפני חברות ועסקים בכל הארץ - ברגע שלינקדאין תתמוך בעברית, אנחנו צפויים לראות בה גם עסקים קטנים מתעשיות שהורגלנו לראות רק בפייסבוק, באינסטגרם ובטיקטוק, חוויית התוכן של המשתמשים צפויה להשתפר כי מספר המשתמשים יעלה באופן משמעותי. 

עד כמה שזה נשמע עכשיו לא סביר, לינקדאין תהפוך להיות פלטפורמת מיינסטרים ממש כמו מטא (פייסבוק), כי נראה שיש לה כל הכלים לעשות זאת וכי השוק בארץ מוכן למהפכה בתחום.