מערכת ThreatCloud של צ'ק פוינט פרסמה הבוקר (שלישי) כי חלה עלייה במספר תקיפות הסייבר בישראל במהלך השבועות האחרונים, זאת לצד עלייה כלל עולמית שהחלה מאז פרצה המלחמה באוקראינה. נתונים אלה מגיעים לאחר שאמש חוו אתרים ממשלתיים בישראל מתקפת סייבר נרחבת. 

מן הנתונים עולה כי חלה עלייה של 21% בהתקפות סייבר על מטרות ישראליות מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, עם ממוצע של 1,715 תקיפות שבועיות פר ארגון במדינה. כמו כן, נצפתה עלייה של 22% בתקיפת יעדים ממשלתיים. 

כאמור, גם ברחבי העולם חלה עלייה ניכרת בתקיפות סייבר. היעדים המותקפים ביותר הם מוסדות ממשלה וצבא (עלייה של 21%). מדובר בקרוב ל-2,000 התקפות שבועיות פר מוסד וארגון שכזה. זהו גם המגזר שראה את העלייה המשמעותית ביותר בתקיפות באוקראינה בראשית הלחימה (עלייה של 196%). יחד עם זאת, מצביעים הנתונים, כי בשבועיים האחרונים נרשמה באוקראינה ירידה של 50% בהתקפות על יעדים של המגזר הממשלתי והצבאי. 

היקף כלל תקיפות הסייבר בעולם עלה מאז תחילת הלחימה ב-14%, והממוצע העולמי עומד על 1,266 תקיפות שבועיות פר ארגון. בחלוקה לאזורים: העלייה בצפון אמריקה היא של 17%, באירופה עלייה של 14%, באסיה עלייה של 11%, בדרום אמריקה עלייה של 17% ובאפריקה ירידה של 2% בתקיפות ביחס לתקופה שלפני תחילת המלחמה. 

באוקראינה עצמה היקף תקיפות הסייבר עלה בצורה משמעותית ב-20% מאז תחילת הלחימה. בממוצע, ארגון באוקראינה מותקף 1,466 פעמים בשבוע, וזאת בזמן שהיקף הרשתות הפעילות במדינה ירד ב-27% בשל הלחימה.

היקף התקיפות ברוסיה עלה ב-1% מאז תחילת הלחימה, בממוצע. ארגון ברוסיה מותקף 1,274 פעמים בשבוע. גם ביחס לרוסיה וגם ביחס לאוקראינה מדובר בעלייה הגבוהה ביותר מאז תחילת 2022. 

עומר דמבינסקי, המנהל את קבוצת מחקר הדאטא בצ'ק פוינט, מסר: "בתחילת המלחמה ניכר היה שקבוצות תקיפה שונות ממקדות את התקיפות שלהן בקונפליקט עצמו ובמטרות הקשורות בו, אך לאחר שבועיים הם הבינו מה ניתן לתקוף ומה קשה לתקוף. בשלב זה נראה שהן חזרו ל"עסקים כרגיל" והחלו לתקוף ביתר שאת והיקפים גדולים יותר בשאר העולם, מה שמביא לעלייה ניכרת בתקיפות בכלל ובתקיפות על מוסדות ממשלה וצבא בפרט. נראה שהאקרים מנצלים את העניין של ממשלות וצבאות בלחימה באוקראינה בכדי למקד עליהן מתקפות סייבר (מתקפות דיוג ואחרות) והמגמה של עלייה בתקיפות סייבר ברחבי העולם עקבית ומובהקת בשבועיים האחרונים".