קבוצות האקרים מעולם ממשיכים בניסיונות לפגוע בתשתיות ואתרים ישראלים. הפעם, קבוצת האקרים טענה כי פרצה לאתרי נופש ישראלים ופרסמה בחשבון הטלגרם שלה כ-140 אלף רשומות עם פרטים אישיים של ישראלים. בעקבות כך, עודד ואנונו, ראש מחלקת מחקר חולשות מוצרים בצ'ק פוינט, שוחח הערב (שלישי) עם ענת דוידוב ב-103FM.

בפתח השיחה, התייחס לאירוע הפריצה ואמר: "בגדול קבוצת האקרים הודיעה היום באמצעות ערוץ בטלגרם שלהם שהם פרצו לחברה בשם 'הוטל פור יו' והצליחו לשים את היד על מאגר מידע של 140 אלף רשומות. במאגר מידע הזה יש כמובן המון כרטיסי אשראי, פרטים אישיים רבים שכוללים תעודת זהות, כתובות והמון מידע שאנחנו לא היינו רוצים שייחשף בכזו עוצמה".

"אם אנחנו רוצים להבין את עולם התוכנה ובסופו של דבר את עולם התקיפה, אז בגדול הוטל פור יו זה אתר שנותן שירותי תיירות ועל מנת שהכול יעבוד ויהיה מסוכרן למשתמש, הוא אמור להיות מקושר ומחובר לאתרי תיירות או נותניי תיירות יותר גדולים. בהמון מקרים שאנחנו רואים של תקיפות, לפעמים אתה הולך על השרשרת החלשה, ואז אתה בעצם נכנס למאגר מידע שעוד המון חברות משתפות. זה אתגר שהוא קיים וידוע. קבוצת התקיפה הזאת שמה את היד על מאגר מידע כנראה דרך ההוטל פור יו אבל כנראה שיש בו נתונים של עוד חברות שהן חלק מהתהליך", הוסיף.

לאחר מכן, נשאל באיזה שלב, הצליחו לעצור את מתקפת ההאקרים: "אנחנו בגדול עובדים יום יום על מנת להבין, להתחקות ולשמוע מודיעינית מערוצי התוקפים על התרחשויות, אז מבחינתנו כל היום קורים דברים. את הידיעה הזו ראינו הבוקר בטלגרם ואז מהר מאוד התחלנו לגלגל את הסיפור ולדווח לכל הגורמים שיבינו שיש את הבעיה הזו, ומכאן מתחילים לנסות להבין מה היה. יש המון תהליכים להבין מי ומה".

בסיום, הסביר כי "כרגע לא נגרם נזק חריף או חמור". עם זאת, לדבריו "הבעיה שהמספר הגדול של הרשומות האלו, מעכשיו יכול להתבצע תכנון של התקפות מאוד מדויקות כלפי האנשים האלו, בגלל שלתוקפים יש המון מידע אישית. יכול להיות שם כל מיני מספרי טלפון שיכולים להעיד על סיסמאות. אנחנו צופים שקבוצות התקיפה, מה שהן יעשו שימוש במאגר מידע הזה, או שהם ינסו להשתמש בכרטיסי האשראי אז אנחנו מבקשים מהאנשים שישימו לב לתנועות חשודות, ושתיים - אנחנו מאוד רוצים שאנשים שהשם שלהם במאגר מידע ישימו לב לתכתובות אימייל או לכל מיני הודעות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm