כחלק מפרויקט הגמר במחלקת הנדסת תוכנה בשנקר, פיתחו הסטודנטים מערכות שונות המסייעות לשפר את איכות החיים של האזרחים ולתרום לסביבה. דקל מנשה, דנית נועה יחזקאל וקרן הלפרט פיתחו את מערכת Dronet, שמורכבת מארבעה רחפנים אוטונומיים המחוברים ברשת אלסטית, אשר פותחה במטרה לשנע מטענים שונים ביעילות ובנוחות.

בנוסף, פותחה אפליקציה שבעזרתה ניתן לשלוט על הטסת הרחפנים ובכך לשנע את המטען באופן בטוח ויציב. הסטודנטים מספרים שפישטו את ההליך למשתמש, עד כדי כך שהוא רק משתמש בשלט ומזיז את המטען. המערכת מתחשבת בששת כיווני התעופה שיש לרחפנים באוויר, והיא מבוססת Bluetooth.

״תחום השינוע בעזרת רחפנים נמצא בשלבי התפתחות, ויש כמה חברות שעוסקות בפיתוח זה, אבל החדשנות היא השימוש בכמה רחפנים באותו הזמן, שמאפשר יכולות חדשות כמו חילוץ והצלה במקומות לא נגישים ותחליף למנופים. זו מערכת שמראה היתכנות, ואנחנו מצפים לראות פיתוחים עתידיים שלה", מספר מנשה, סטודנט במחלקה.

סרגיי בלינוב ועדי יערי, אף הם סטודנטים במחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, יצרו מערכת עיבוד תמונה שתסייע לשמירה על ביטחונם של ילדים בגנים ותעניק להורים תחושת ביטחון. EyeSave היא מערכת לעיבוד תמונה ולמתן התרעות בזמן אמת, שמטרתה אבטחה ומחקר מיומנויות חברתיות. מדובר במערכת של מצלמות הממוקמות ברחבי הגן, שבעזרתן מנהלים מעקב אחר נוכחות הילדים בגן, מונעים מהילדים לצאת מהגן ללא ליווי ומונעים כניסת זרים לא מורשים. המצלמות מזהות אינטראקציות חיוביות ושליליות על פני הילדים, והן מועברות ישירות לאפליקציה שאליה הגן מחובר, ונשלחים עדכונים והתרעות בזמן אמת לצוות הגן ולהורי הילדים.

בלינוב, ממפתחי המערכת, מסביר: ״המערכת מבוססת מצלמות אוטומטיות. בכך, לא נדרש עדכון נוכחות יומי. יכולות האבטחה החדשות מעניקות תחושת ביטחון להורים". יערי מוסיפה: ״היינו שמחים שהמערכת תהיה בשימוש בכל גן בישראל. ככה נצליח להעמיק את המחקר בתחום היחסים חברתיים בין ילדים ולחזק את תחושת הביטחון בקרב ההורים״.