ארגון הנוער  נטע@, הפועל לעידוד מצוינות טכנולוגית ומנהיגות חברתית לילדים ובני נוער בכיתות ה'־י"ב, מפעילה מדי שנה את מחנה הקיץ "מחנטע", המכשיר ילדים ונוער להדריך בתחום הטכני.

נטע@ הוא ארגון נוער שהוקם תחת  עמותת תפוח, הפועלת ליצירת שוויון טכנולוגי ומגשרת בין אומת הסטארט־אפ הצומחת לבין אוכלוסיות הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. במסגרת מחנה הקיץ של נטע@ מתקיימים פרויקטים המשלבים דו־קיום בערים מעורבות ושיתופי פעולה עם בני הגיל השלישי, שעוד מתאושש מנזקי הקורונה.

אחד מהפרויקטים האחרונים שבהם לקחו חלק חניכי ארגון הנוער נטע@ היה הנגשת התחבורה הציבורית לאוכלוסיית הגיל השלישי, כשהגיעו יום־יום לתחנות התחבורה החדשה על מנת לעזור לציבור הקשישים לרכוש כרטיסים ורב־קו דיגיטלית.

"נטע@ בשבילי היא המקום לפרוץ גבולות, המקום ששחרר לי את כל החסמים שהחברה הציבה בפניי כילד מרמלה ואפשר לי לעשות כל מה שאני רוצה", אומר ליאל סטמקר, בן 24, מדריך בכיר בארגון הנוער. "היופי בתנועה הוא שיודעים כאן איך לשלב בין לימודים טכנולוגיים ברמה גבוהה לצד פעילויות חינוכיות והתנדבויות בצורה שקושרת בין חברה לטכנולוגיה בהרמוניה לא פחות ממושלמת".

לין רפאלוביץ, בת 15.5, מדריכה צעירה בארגון, מוסיפה: "זה המקום שלי להביע את עצמי, להראות מי אני באמת ומה היכולות שלי מבחינה טכנולוגית ומבחינה חברתית. יש בתנועה שילוב מדהים בין לימוד טכנולוגי לערכים חברתיים".

מנכ"לית עמותת תפוח ענת צור מדגישה את פעילות העמותה בפריפריה החברתית־גיאוגרפית מצפונה ועד דרומה של הארץ: "חינוך ילדים ונוער הוא העתיד של המדינה, וכבר לפני 20 שנה הקימה תפוח עם סיסקו, הסוכנות היהודית וקרן היסוד את ארגון הנוער נטע@ במטרה להנגיש את עולם הטכנולוגיה לילדים".

"המטרה המרכזית היא הנגשת הטכנולוגיה, אך גם הקניית כלים של ערכים, תרומה לקהילה, פיתוח יזמות ופיתוח עצמי. אנחנו יודעים היום ששילוב של ידע מקצועי עם חדשנות, יצירתיות ומיומנויות רכות של ביטחון עצמי, עמידה מול קהל, עבודת צוות ועוד הם מרכיבים להצלחה הנדרשת בשוק העבודה המשתנה והמותאם למאה ה־21".