"מנהלים בני 30 ו־40 לא רוצים לעבוד כמו ההורים שלהם"

בייביסיטר, גננות, טיול עם כלבים ועוד: היישומונים הגיעו גם לענפים שבהם לא פותחים את המחשב עם יום העבודה. אמיר נחמיה, יזם של אפליקציית ניהול ייעודית, מספר על הדרך שבה הטכנולוגיה משנה את הלואוטק

טליה לוין צילום: ג'רמי לדנר
אופיר נחמיה
אופיר נחמיה | צילום: גיל חיון
2
גלריה

45 אלף עסקים קטנים נסגרים מדי שנה, כשברובם המוחלט מדובר בניהול לא נכון, מסורבל ולא יעיל. אמיר נחמיה, יזם צעיר בן 35, פיתח אפליקציה ייחודית שמקילה את תפעול העובדים ואת ניהולם, ובכך מאפשרת שליטה נבונה ויעילה יותר במה שקורה בעסק. בארה"ב זה כבר הצליח לשנות את תעשיית הלואוטק כמעט לחלוטין, ועכשיו זה קורה גם בארץ.

נחמיה, המייסד והמנכ״ל של חברת Connecteam, מאמין שדין שטראוס כדין המכולת השכונתית. "הייעול שהטכנולוגיה מביאה לחברות הענק חייב להיכנס לעסקים הקטנים. העולם השתנה וקם דור חדש של מנהלים ושל עובדים שלא מקבלים את העובדה שסידור המשמרת כתוב על הלוח בכניסה לעסק, ושהתכתבויות עוברות בפתקים ולא בצורה מסודרת. מעבר לכך, הטכנולוגיה מקילה את תפעול העובדים ואת ניהולם", הוא מסביר.

הטכנולוגיה גורמת לעסקים לצמוח במהירות, מטייבת אותם ומאפשרת למנהליהם לנהל את העסק בצורה טובה יותר. אבל מה עם העסקים הקטנים שעברו שנתיים קשות ועדיין נמצאים במלחמת הישרדות ובסכנת קריסה? איך גורמים לאותם עסקים שאנחנו נתקלים בהם באופן יום־יומי בכל רחוב ומנוהלים לפעמים על ידי אנשים מבוגרים במשך עשרות שנים, להתאים את עצמם לעידן המודרני, לתפעל את עובדיהם ואת עצמם בצורה יעילה ולמשוך אליהם עוד עובדים?

"זה מתחיל בהבנה שלא כל העובדים בפוקס, באגד ואפילו באיכילוב מקבלים מייל. אז לא רק שהם לא יושבים מול מחשב ואין להם מייל חברה, אלא הם וגם המנהלים נמצאים בסיטואציה מסוימת שמקשה מאוד על ההתנהלות ועל התקשורת ביניהם", הוא מסביר.

האפליקציה שפיתח נחמיה עם צוות החברה פונה לחברות לואוטק שלפחות 70% מעובדיהם אינם נגישים למחשב. "מדובר בחברות שמירה, ניקיון, אחזקה, הסעה, אירוח ואפילו בייביסיטינג ודוג ווקינג. רובנו בכלל לא מודעים למצב הזה, ואפילו אני הופתעתי לגלות שזה המצב. אבל תסתובבי בחוץ ותראי שרוב חברות הבנייה, ואפילו החנויות והרשתות בקניון, הן לואוטק".

ניהול בלחיצת כפתור

האפליקציה הייחודית שמותאמת באופן אישי לכל עסק מכילה בתוכה שעון נוכחות, ניהול משמרות, ניהול משימות, תיבת פניות, צ'ט פנים־ארגוני, ספר טלפונים, טפסים דיגיטליים "וכל מה שחברה צריכה כדי לנהל ולהתנהל מול העובדים שלה, אפילו התנהלות שבחברות הייטק ידועה כמחלקת HR, מסמכים, הדרכות ובחירת מתנות לחג", הוא מספר. "לעובד שהיה עד היום ממש מנותק מהארגון יש אפליקציה אחת שעושה כל דבר שקשור לארגון. והמנכ"ל, שעד היום התקשה מאוד לתקשר עם העובדים, רואה בדיוק ובלחיצת כפתור מי עשה מה, בלי שזה יעבור כמה תחנות בדרך".

לפני ארבע שנים, בגלגולו הקודם של הסטארט־אפ של נחמיה, הוא בכלל שיווק הדרכות במובייל לחברות מובילות במשק, ובעיקר בהייטק ובטכנולוגיות מתקדמות, אך הבין משיחות עם לקוחות פוטנציאליים, דווקא בעסקים קטנים יותר בני 5־30 עובדים, שהם זקוקים לשדרוג ולייעול ואפילו לא יודעים איך לכנות זאת במילים.

Connecteam
Connecteam | צילום: יחצ
תגיות:
טכנולוגיה
/
מעריב סופהשבוע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף