סביר מאוד להניח שמרבית, אם לא כל, משתמשי דפדפן הגוגל כרום ברחבי העולם, משתמשים לפחות פעם ביום באפשרות "גלישה אונינימית". מדובר באפשרות שימושית למדי, ורבים משתמשים בה למקרים בהם הם מעוניינים להשוות מחירים או לרכוש מוצר מסוים, דוגמת כרטיס טיסה או מלון. במקרים אחרים, ניתן להשתמש בה כדי להסתיר את הגלישה שלנו מאחרים  -כמו למשל בעת גלישה במשרד או במחשב שהוא לא המחשב האישי שלנו. המשתמשים שעושים זאת, יוצאים מנקודת הנחה כי הפרטיות שלהם נשמרת - שכן, זו גלישה "נסתרת". אך האם כך באמת המצב?

"בלומברג" פרסמו מסמכים פנימיים ותכתובות של עובדי גוגל, זאת במסגרת תביעה שהוגשה נגד ענקית הטכנולוגיה. מהמסמכים הללו ניתן להבין - מה עובדי החברה באמת חושבים על רמת הפרטיות בעת "גלישה אנונימית". כאמור, הבקשה לתביעה ייצוגית הוגשה כבר לפני כשנתיים, כאשר התובעים טענו כי מספר כלים של גוגל, בהם Google Analytics ו-Google Ad Manager, המשיכו לפעול ולאסוף מידע גם במצב גלישה בסתר.

אחד העובדים הציג מחקר העוסק בפער הגדול בין רמת הפרטיות שהמשתמשים חושבים שיש להם - לבין מה שהם חושפים בפועל בפני המערכות, והדגיש: "אנחנו צריכים להפסיק לקרוא לזה 'אנונימי', ולא להתשתמש בדמות המרגל במשקפיים". עובד נוסף שיתף ערך הומוריסטי בוויקיפדיה של הסימפסונס, בו רואים את הומר כשהוא לובש כובע על הראש, וקוראים לו "Guy Incognito". הדבר מציג את רמת הציניות שרוחשים עובדי החברה בנושא הפרטיות והגלישה הנסתרת.

בתגובה, בגוגל מסרו לבלומברג: "'מצב גלישה נסתרת' מציע חווית פרטיות למשתמשים, ואנחנו מאוד ברורים בהסר של איך זה עובד בדיוק