אפליקציית הסרטונים הפופולרית, טיקטוק, מותקנת בטלפונים של צעירים מסביב לכל העולם. כתב העת פורבס עורר סערה סביב האפליקציה, כאשר פרסם מאמר הטוען כי חברת האם ByteDance תכננה להשתמש באפליקציה כדי לעקוב אחר "המיקום האישי של כמה אזרחים אמריקאים ספציפיים".

בתגובה, האפליקציה כתבה הלילה (בין חמישי לשישי) בעמוד הטוויטר שלה כי היא "לא אוספת מידע מדויק על מיקום GPS ממשתמשים בארה"ב, מה שאומר שלא ניתן להשתמש בו כדי לנטר אנשים 'בדרך שהציע פורבס'".

פורבס דיווח כי הצוות מאחורי פרויקט הניטור הוא חלק ממחלקת הביקורת הפנימית ובקרת הסיכונים של ByteDance, חטיבה שבדרך כלל אחראית על בדיקת התנהלות בלתי הולמת של עובדי החברה בהווה ובעבר. בפרסום, נאמר כי לפחות בשני הזדמנויות שונות, חברת האם תכננה להשתמש בטיקטוק כדי לאסוף נתונים על מיקומו של אזרח אמריקאי שמעולם לא הועסק בחברה.

טיקטוק האשימה את פורבס בהשמטת החלק בהצהרה בה נאמר שהוא לא אוסף מיקום GPS מדויק. חלק זה "הפריך את היתכנות הטענה המרכזית", הסבירה החברה. בנוסף, היא הדגישה כי מעולם לא נעשה שימוש בניטור חברי ממשלת ארה"ב, אישי ציבור, פעילים ועיתונאים, וכי התוכנה אינה מגישה להם תוכן שונה ממשתמשים אחרים. בפרסום בפורבס, נכתב כי חברת טיקטוק "לא ענתה על שאלות" לגבי האם צוות הביקורת הפנימית ב-ByteDance פנה ספציפית אל אנשים באותן קבוצות.

כפי שציין פורבס, טיקטוק הבטיחה הבטחות בעבר לרשויות ולמחוקקים אמריקאים במאמץ להפיג את חששותיהם שסין תוכל להשתמש באפליקציה נגד אזרחי ארה"ב. ביוני הודיעה החברה כי היא "שינתה את מיקום ברירת המחדל של אחסון נתוני משתמש בארה"ב" ל"שרתי ענן של אורקל הממוקמים בארצות הברית". החברה פרסמה את ההכרזה בדיוק בזמן שחדשות "Buzzfeed" דיווחו על עובדי ByteDance בסין, הניגשים שוב ושוב לנתונים לא ציבוריים על משתמשי טיקטוק בארה"ב, דיווח שהתבסס על פגישות פנימיות שהודלפו לפרסום.

כמה שבועות לאחר מכן, TikTok פירטה את תכוניותיה כיצד להבטיח את אבטחת הנתונים של המשתמשים בארה"ב במכתב שנשלח למחוקקים. מנכ"ל טיקטוק הבטיח שהחברה "תמחק נתונים מוגנים של משתמשי ארה"ב מהמערכות שלה ותפנה באופן מלא לשרתי הענן של אורקל הממוקמים בארה"ב. פורבס שוחח עם דובר של אורקל שאמר כי בעוד שטיקטוק משתמשת כעת בשירותי הענן שלה, לאורקל אין תובנה לגבי מה שהיא עושה, וכי לחברה עדיין יש שליטה מלאה על כל המידע שלה.