שלושה סטארט-אפים ישראלים עלו לגמר תחרות הסטארט-אפים הבינלאומית Global EdTech Startups Award (GESA), אשר מספקת את הזדמנות לסטארט-אפים מכל העולם להציג את המוצר שלהם לקהל גלובלי, לבנות שותפויות חדשות, לייצר קשרים עסקיים ולהתחרות על התואר הסטארטאפ הטוב ביותר של קהילת ה-Edtech.

קהילת הסטארט-אפים נוסדה ב-2014 על ידי אבי ורשבסקי, מנהל MindCET מבית חברת מט"ח, אשר במסגרתה מבצעת הקהילה את התחרות הגדולה בעולם בתחום הסטארט-אפים. התחרות מתפרשת על פני שש יבשות, 134 מדינות ויצרה קהילה של מעל 6,000 סטארט-אפים. כל אזור מנהל חצאי גמר - ביניהם אירועים בקליפורניה, מסצ'וסטס, צרפת, פילנד, יפן, ברזיל, קולומביה, הודו, וכן ישראל. אירוע הגמר העולמי צפוי להיערך בחודש ינואר הקרוב. 

הסטארט-אפ 'Arcana' (צילום: דודי אייזנטל)
הסטארט-אפ 'Arcana' (צילום: דודי אייזנטל)

למקום הראשון בתחרות בישראל הגיע הסטארט-אפ 'Arcana'. מדובר בכלי טכנולוגי אשר נועד לסייע לאלו החווים מוגבלות מוטורית ולא יכולים לנגן על כלי נגינה הדורש הפעלה של הגפיים. הכלי מאפשר לכל אחד לנגן, עם כל סוג של מוגבלות, ולהשתתף בחינוך מוזיקלי כשווה בין שווים. מהחברה נמסר כי בוצע פיילוט ראשוני לסטארט-אפ במוסדות לחינוך מיוחד בישראל והוא הסתיים בהצלחה. עד כה המוצר קיבל פטנט מהרשויות בארה"ב, הון ראשוני גויס מרשות החדשנות ובקרוב ייצא לסבב גיוס נוסף לטובת הגדלת השיווק והייצור באירופה וארה"ב. 

במקום השני זכה הסטארט-אפ '+AcadeMe' המאפשר למידה אינטראקטיבית באמצעות מגוון עצום של הסרטים המוכרים בעולם, על פי מילות חיפוש ונושאים לבחירתו של המורה. במערכת, הנשענת על מנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית, משתמשים כבר מעל 150 אלף מורים ברחבי העולם. עד כה הכניסה החברה למעלה ממיליון וחצי דולר ממכירת המוצר למוסדות חינוכיים שונים ומענקים, בין היתר מרשות החדשנות, בימים אלה מגייס משקיעים נוספים. 

הסטארט-אפ '+AcadeMe' (צילום: +AcadeMe)
הסטארט-אפ '+AcadeMe' (צילום: +AcadeMe)

במקום השלישי זכה הסטארט-אפ 'Jotit' שפיתח מערכת לימודים נטולת נייר לתלמידי בית הספר המתבססת על "מחברת" טכנולוגית ומאחדת כתיבה פיזית עם למידה דיגיטלית. המערכת מאפשרת אחסון דיגיטלי של כל המחברות, הספרים, החוברות, לוחות הזמנים של התלמיד, בפתרון אחד.

הסטארט-אפ 'Jotit' (צילום: Jotit)
הסטארט-אפ 'Jotit' (צילום: Jotit)

מארח התחרות בישראל, מנכ"ל מטח, יוסי בידץ: "קהילת ה-Edtech העולמית במגמת צמיחה מואצת, בין 2020 ל-2021 ההשקעות בתעשייה הזו צמחו ב-29%. על פי ההערכות תצמח התעשייה עד 2026 לממדי ענק ותגדל ב-133 מיליארד דולר נוספים. ועדיין - מבין 150 חברות ה-Edtech הגדולות בעולם יש 51 יוניקורנים, ובהם חברה ישראלית אחת. המיזמים בתחרות מנסים בעלי פוטנציאל מצוין והם מתמודדים עם אתגרים מרכזיים בעולם החינוך ומקדמים יזמות וטכנולוגיה תוך התחשבות בממד האנושי שהוא כה חיוני לעולם זה".