הצנזורה התירה היום (חמישי) לפרסום כי הסרטון שפרסמה קבוצת האקרים איראנית בשם "Moses Staff", תיעוד נוסף של הפיגוע בירושלים, נלקח ממצלמות של גוף ביטחוני גדול. לא מן הנמנע, שהקבוצה עצרה את פעילות המצלמות על מנת למנוע אפשרות להתחקות אחר המבצעים. עם זאת, מבלי להתכוון, הפצת הסרטונים עשויה לסייע בעקיפין לשב"כ ולמשטרה, בניסיון לאתר את החשודים, תוך שימוש במצלמות אבטחה בסביבה הרחוקה יותר באזור הכניסה לירושלים והיציאה ממנה.

בארגון המדובר מודים כי יש פה אירוע תודעתי מביך, אך טוענים כי אין חשיפה של אירוע מסווג ולא הייתה פירצה ביטחונית, ומדובר בסך הכל במצלמה אחת גלויה ולא חשאית שאינה נותנת נגישות למידע סודי.

בן גביר בזירת הפיגוע: "חייבים להקים ממשלה במהירות, הטרור לא מחכה"
הותר לפרסום: הנער אריה שצ'ופק הוא הנרצח בפיגוע בירושלים
המחבל הניח תיקים ליד התחנות: כך בוצע הפיגוע בי-ם - ואלו המטענים שהופעלו

בפרסום בחשבון הטלגרם של ההאקרים נכתב: " חיים חשוכים ... אתה תשלם על הדם שנשפך... לא תהיה לך שלום ונוחות בשטחים הכבושים של פלסטין... אנחנו נגדיר את הסוף שלך...". לצד האיום המדובר, הם טענו כי פירמטו את הכונן הקשיח של המצלמות". 

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה בה קבוצה זו טוענת לפריצה למערכות ישראליות, שכן רק בקיץ האחרון נטען כי הצליחה להשתלט על מערכות האזעקה בירושלים ובאילת. במקביל, הם איימו לבצע התבצע התקפות נוספות. בשנה שעברה הם הדליפו פרטים של מאות אלפי מטופלים במרכז רפואי במרכז הארץ.

סייבר (צילום: אינג'אימג')
סייבר (צילום: אינג'אימג')

בתוך כך, המאמצים להחקות אחר החשודים בפיגוע נמשכים, שכן בשב"כ ובמשטרה בטוחים, נוכח סוגי המטענים, אופן הפעלתם ומורכבותם, כי מדובר בחוליה מאורגנת שפעלה תחת "מהנדס" שהרכיב את המטענים. תחתיה, כך לפי החשד, יצאו שני פיגועים בהפרש של חצי שעה. 

כאמור, על פי החשד, חברי החוליה סרקו את האזור לפני שהניחו את המטענים בין השיחים. ההערכה הגוברת היא, כי מבצעי הפיגועים מכירים היטב את ירושלים והאזור שבו הופעלו המטענים, וכי הם אספו מודיעין מבעוד מועד. בנוסף, הם הכינו דרכי מילוט, והתערו בתוך התושבים באופן שלא יעורר חשד, על מנת לבצע את הפיגועים.

כוחות הביטחון בזירות האירוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות הביטחון בזירות האירוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

מהבדיקות שבוצעו עולה, כי המטען שהתפוצץ בגבעת שאול הופעל מרחוק, באמצעות טלפון נייד, בעוד שהמטען השני הופעל באופן ידני, ייתכן באמצעות טיימר שהופעל מראש. המטענים הכילו ברגים קשיחים על מנת להעצים את הנזק והפגיעה. במערכת הביטחון סבורים כי יצליחו לשים את ידם על מבצעי הפיגוע וחברי החוליה. המהלך הזה ייקח משך זמן ארוך יותר לפי ההערכה.

בכוחות הביטחון תוהים כיצד, חרף המידע המודיעיני הכללי על הכוונות לבצע פיגועים הן בסגנון האמור והן על ידי חטיפת אזרחים וחיילים או אירועי ירי, הצליחה אותה חוליה לבצע את הפיגועים במקומות הומי הדם בלב ירושלים, וזאת מתחת לעיניהם הבוחנות של אנשי השב"כ והמשטרה. 

ככל שהחקירה תתקדם תתבהר התמונה כולה, וכעת עסוקים הן במשטרה והן בשב"כ, לבד מחקירת האירוע וניתוח מהלכי החוליה, גם בסיכול פיגועים עתידיים נוכח גל התרעות שלא פוסק בחודשים האחרונים, וגובר בימים האחרונים.