אירועי שעת הקוד שנפתחו בשבוע הראשון של חודש דצמבר צוינו השנה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) עם פרויקט כתיבת קוד לדמות אנימציה – "הרקדנית הראשונה שלי" באמצעות קוד פלוס של מטח. בפרויקט לוקחים חלק כ־15 אלף תלמידים ותלמידות מ־120 בתי ספר ברחבי הארץ.

במסגרת "שבוע הקוד" הבינלאומי שייסדה חברת code.org, מוזמנים ילדים מכל רחבי העולם להתנסות בשעה אחת של כתיבת קוד, גם אם הם אינם בעלי ניסיון קודם. ברקע הידיעות על מחסור במהנדסים ובמתכנתים, ותוכניות לאומיות העוסקות בהכשרת מהנדסים כבר מגיל צעיר עוד בהיותם תלמידים, מערכת קוד פלוס מבית מטח נועדה בדיוק לשם כך.

המערכת מאפשרת להרחיב את מספר התלמידים הבאים במגע עם שפת התכנות כבר מגיל צעיר וללא רקע קודם בהכרח. ילדים בבתי הספר היסודי, ברמות למידה שונות, ובכלל זה ילדים עם צרכים מיוחדים, מתנסים כבר 4 שנים בכתיבת קוד בצורה מונגשת באמצעות סביבת קוד פלוס בסקראץ' – שפת תכנות באמצעות בלוקים, אשר הוכחה כידידותית וקלה להבנה.

במסגרת "שבוע הקוד" הבינלאומי שמצוין גם בישראל בדרכים שונות, מוזמנים התלמידים והתלמידות במסגרת האתגר של מטח, ליצור דמות אנימציה, שאותה יוכלו להפעיל ולעצב לה כוריאוגרפיה אישית, בדומה לסרטוני הטיק־טוק הנפוצים, באמצעים דיגיטליים.

סימונה הולשטיין, ראש צוות מדעי המחשב במטח, ודוקטורנטית בתום טכנולוגיות של למידה באוניברסיטת תל אביב: "אוריינות דיגיטלית היא לא מקצוע העתיד, אלא צו השעה. היא נדרשת בכל תחומי הלמידה והחיים, אך עד שתהפוך למקצוע ליבה, אנו במטח, יחד עם משרד החינוך, מקדמים אותה באמצעות הכלים העומדים לרשותנו".