רובי ברידג'ס הייתה הילדה האפרו־אמריקאית הראשונה שנשלחה ללמוד בבית ספר לילדים לבנים בלואיזיאנה. היא גורשה משם בבושת פנים, ואחת התמונות המפורסמות בהיסטוריה היא של הילדה האמיצה מוקפת בארבע מרשלים אמריקאים שמלווים אותה החוצה. בניסוי מול מערכת AI כדי ללמוד את התמונה התברר כי היא מזהה את המרשלים, אבל לא את הילדה כהת העור.
"במקרים כאלה אנחנו אומרים דורשני, ושיש עוד דברים לעבור עד שהיא תשתלב לחלוטין בחיי היום־יום שלנו. המערכת גורמת לאנשים להתייעל ולחסוך זמן, היא מקצרת זמנים. גם בתור צרכן בסוף אני רוצה להגיע לאיזה מוצר קצה ולקנות אותו, ואם יש לי מערכת חכמה שלומדת אותי ומתאימה לי מוצרים, ואני חוסך זמן וכסף, כי אני מקבל מוצר אטרקטיבי ביחס למה שחיפשתי, אז מבחינתי זה תורם כצרכן קצה. לכן יש דברים טובים. מנגד, צריך לראות שאנחנו לא פוגעים מבחינה אנושית ומוסרית בתהליכים אלה".
עולם הקמעונאות כבר חזק בתחום, וכפי שזה עתה למדנו, אפילו שוק ההון, אבל הדבר הבא בתחום AI הוא שילוב הטכנולוגיות האלו גם בעסקים קטנים ובינוניים. אסף כהן, בעלים ומנכ"ל הסטארט־אפ CNWD erPL, עושה שימוש ביכולות AI עם Machine learning (למידת מכונה), והשילוב הזה לומד את העסק הספציפי במתן שאלות מנחות, בעיבוד מידע ובמתן מידע ספציפי לעסק.
המטרה היא לאפשר לא רק ניהול הוליסטי, אלא גם הפקת תובנות לעסק תוך כדי תנועה. כהן מסביר שדיגיטציה וטכנולוגיה מתקדמת הן לאו דווקא טכנולוגיה חכמה: "ברוב העסקים הגדולים והבינוניים יש מערכות ופיצ'רים מתקדמים לניהול הארגון, אבל ממחקר שעשינו גילינו שרוב החברות משתמשות בכ־4־10 מערכות שונות לניהול שוטף בכל עסק, כשכל מערכת מטפלת בפיצ'ר אחר בשיווק, בכספים, בעובדים וכיוצ"ב - מה שגורר חוסר בקרה ושליטה וגם אובדן חיוני של מידע שעשוי לשרת את החברה בעתיד".
הפיתוח החדשני מאפשר לחנות בגדים לתכנן את כמות ההזמנות לחורף על פי נתוני מכירות קודמות, לדעת אילו סוגי בגדים נמכרים ומה התמחור שהלקוחות הקבועים ירצו לקנות. עבור חברות שיווק, למשל, הטכנולוגיה מסייעת באיתור נציגי המכירות המתאימים ביותר לסוגי הלקוחות השונים, ואפילו משמשת כמערכת חכמה שמטפלת לנו בחשבוניות ושולחת התראות לכל מי שעדיין לא שילם.
ואם כבר הזכרנו "כל תחום", ברוח המונדיאל שבדיוק הסתיים, אם תהיתם איך אתם מצליחים לראות סרטונים של כל המהלכים תוך כדי המשחק, מתי עורך הווידיאו הספיק לשבת עליהם? ואיך, לעזאזל, הצליחו לאתר את כל המהלכים המרגשים הקטנים בשנייה אחת? אז אין עורך וידיאו, לפחות בחלק מהסרטונים המיידים שאתם רואים בדיגיטל ובטלוויזיה המשודרים סימולטנית תוך כדי משחק. מדובר בסטארט־אפ ישראלי שתפס בשנים האחרונות תאוצה ונקרא WSC Sports, שהחל את דרכו באקסלרטור של מיקרוסופט כמערכת וידיאו עבור מאמנים והמשיך כפונקציה המספקת את ההיילייטס לגופי שידור ולחברות המסקרות אירוע ספורט שונים.