רובנו צברנו לאורך השנים עשרות, אם לא מאות אלפי תמונות, בטלפונים הניידים, ברשתות החברתיות ובענני הגיבוי השונים. הכמות הרבה של התמונות הופכת את מלאכת הסינון והצמצום שלהן - במטרה להכניס תמונות נבחרות לאלבום מיוחד - לקשה מאוד. הדבר יכול לקחת שבועות רבים, וליצור מצב בו גם לאחר סינון ראשוני - אנחנו עדיין מתקשים בבחירת התמונות הטובות ביותר. 

האפליקציה החדשה של חברת Picabook הישראלית, המתמחה בהפקת מוצרים המבוססים על תמונות דיגיטליות, מספקת פתרון לבעיה הדי מעצבנת הזו. המערכת של פיקאבוק מבוססת בינה מלאכותית, והיא בוחרת בוחרת את האירועים על ציר הזמן, השייכים לסיפור אחד, מתוך מאות תמונות. תוך מספר דקות, האפליקציה מכינה אלבום תמונות, אשר אליו ניתן להוסיף לאחר מכן טקסטים, כותרות, לשנות, למחוק ולסדר תמונות עצמאית. זוהי פונקציה שלא קיימת עדיין באפליקציות אחרות ליצירת אלבומים דיגיטליים.

יובל יהודר, מייסד חברת פיקאבוק, שהוקמה בשנת 2005 והייתה בין החלוצות בתחום, סיפר כי "האפליקציה תייתר את בחירת התמונות וזו תהיה הקלה משמעותית ביותר על המשתמש ומשהו שלא קיים באפליקציות אחרות. בנוסף, לדבריו, האוטומטיות באפליקציה היא לא מוחלטת וזה כדי לא לנטרל לגמרי את רצון המשתמש, שיוכל להתערב ולשנות דברים באלבום שהבינה המלאכותית הכינה עבורו. האלבום שלנו הוא שילוב כוחות של הבינה המלאכותית יחד עם הרצונות של המשתמש. את רוב העבודה האפליקציה עושה והמשתמש יכול לדייק את זה וכאן הייחודיות של השירות".

"כל פעולה של ה-AI מבוססת על פעולות של המוני משתמשים בכל העולם", ציין, "התוכנה שלנו למדה מהיסטוריית הפעולות של המוני משתמשים, מה הוא צילום רצוי ומה לא. אם מיליון משתמשים לא בחרו בצילום מטושטש או בצילום שבו העיניים של המצולמים סגורות - הבינה המלאכותית, מבינה שאלה צילומים לא רצויים ובוחרת לפי זה תמונה אחרת".