קבוצת התקשורת פרטנר מדווחת על תוצאותיה הכספיות לשנת 2022 וחושפת שיא במצבת לקוחות הסיבים בישראל עם 312 אלף לקוחות מחוברים נכון להיום – המספר הגבוה בשוק. 

עוד חושפת החברה לראשונה את המספרים מאחורי ההסכם שחתמה עם בזק בסוף 2022. פרטנר חתמה על רכישת זכות שימוש ב-120 אלף קווי תשתית סיבים אופטיים של בזק, שניתנת ב-5 פעימות שנתיות שוות, משמע 24 אלף קווים בשנה, החל מה-1 בינואר 2023. הלכה למעשה, פרטנר מדווחת כי מימשה את ההתחייבות השנתית הראשונה כבר ברבעון הראשון של שנת 2023, מה שמעיד על מערך המכירות החזק של החברה ועל הסכם שמספק לחברה מודל עסקי בר קיימא בתחום הסיבים. בהתאם, פרטנר הקדימה את הפעימה השנייה מבזק.

כפי שדיווחה החברה בשבוע שעבר, היא מכירה בהפחתה בגין ירידת ערך המתייחסת למוניטין המגזר הנייח בסכום של 304 מיליון שקלים (270 מיליון שקלים לאחר מס), לאור עלייה בשיעור ההיוון ומירידה בתזרים המזומנים התפעולי החזוי. להפחתה אין השפעה על הפעילות השוטפת של החברה. כמו כן, משנה החברה את שיטת ספירת המנויים במגזר הסלולר והחליטה על מחיקה יזומה של כ-283 אלף מנויים.

אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר: "התהליכים שאנו מובילים באים לידי ביטוי בתוצאות הפיננסיות והתפעוליות. לראייה ההסכם עם בזק. ברבעון אחד בלבד חיברנו את מספר הלקוחות שהתחייבנו לחבר בשנה שלמה. תחום הסיבים הוא מנוע הצמיחה המרכזי בחברה, כשבפנינו עוד הזדמנויות רבות שימומשו בשנה הקרובה״.

מירי תקוטיאל, סמנכ"ל כספים פרטנר: "התוצאות הכספיות הושפעו באופן מהותי ממחיקת המוניטין שבוצעה במגזר הנייח, אולם אין בכך כדי להשפיע על הפעילות השוטפת של החברה. פרטנר מגיעה לקו הסיום של שלב הפריסה העיקרי של הסיבים עם מאזן איתן המתבטא, בין היתר, ביחס חוב פיננסי נטו ל- EBITDA של 0.6. בכוונתנו להמשיך ולהשקיע במנועי הצמיחה שלנו לצד חיזוק המערכים הפנימיים, תוך מינוף הפוטנציאל הטמון בדור ה- 5, בסיבים, בציוד הקצה ובשירותים לעסקים".

עיקרי תוצאות שנת 2022 (בהשוואה לשנת 2021):

  • ההכנסות מציגות שיא של 6 שנים והסתכמו ב-3.463 מיליארד שקלים, צמיחה של 3% בהשוואה ל-3.363 מיליארד שקלים בשנת 2021.
  • ההכנסות משירותים הסתכמו ב-2.829 מיליארד שקלים, צמיחה של 7% בהשוואה ל-2.635 מיליארד שקלים בשנת 2021, הודות לעלייה בהכנסות משירותי נדידה, מיקוד בפעילות סיבים אופטיים, שיפור במגזר הטלוויזיה וגידול במצבת מנויי הסיבים והסלולר.
  • ההכנסות מציוד הסתכמו ב-634 מיליון שקלים, ירידה של 13% בהשוואה ל-728 מיליון שקלים בשנת 2021, בעיקר כתוצאה מהחלטת החברה במהלך הרבעון האחרון של שנת 2021 לעבור למודל השכרת נתבי אינטרנט ללקוחות פרטיים במקום מודל  מכירה.
  • הרווח התפעולי בנטרול השפעת ירידת ערך מוניטין, הסתכם ב-298 מיליון שקלים, צמיחה של 83% בהשוואה ל-163 מיליון שקלים בשנת 2021. בהתחשב בהשפעת ירידת ערך מוניטין, ההפסד התפעולי הסתכם ב-6 מיליון שקלים.
  • ה-Adjusted EBITDA מציגה שיא של 8 שנים הסתכם ל-1.057 מיליארד שקלים, צמיחה של 15% בהשוואה ל-922 מיליון שקלים בשנת 2021.
  • הרווח הנקי בנטרול השפעת ירידת ערך מוניטין, מציג שיא של עשור והסתכם ב-170 מיליון שקלים, צמיחה של 48% בהשוואה ל-115 מיליון שקלים בשנת 2021. בהתחשב בהשפעת ירידת ערך מוניטין, ההפסד הנקי הסתכם ב-100 מיליון שקלים.
  • תזרים מזומנים חופשי מתואם מציג שיא של 5 שנים הסתכם ב-137 מיליון שקלים, עלייה של 183 מיליון שקלים בהשוואה לתזרים שלילי בסך 46 מיליון שקלים בשנת 2021.
  • היקף החוב נטו הסתכם ב-647 מיליון שקלים, ירידה של 97 מיליון שקלים בהשוואה ל-744 מיליון שקלים בשנת 2021.

מדדים תפעוליים עיקריים שנת 2022 (בהשוואה לשנת 2021):

  • בסיס מנויי הסלולר של החברה הסתכם בכ-2.744 מיליון מנויים, צמיחה של 63 אלף מנויים בשנת 2022, בניכוי השפעת שינוי מדיניות הספירה ומנויי משרד החינוך (בתחילת הרבעון הרביעי בצעה החברה שינוי במדיניות הספירה אשר הוביל לגריעתם של 283 אלף מנויי סלולר מהמצבת הכוללת, זאת לצד ירידה נטו של 59 אלף מנויי משרד החינוך, אשר מלכתחילה הצטרפו לתקופה מוגבלת).
  • ההכנסה הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) הסתכמה ב-51 שקלים, עלייה של 6% בהשוואה ל-48 שקלים בשנת 2021. ה-ARPU ברבעון הרביעי הסתכמה ב-54 שקלים.
  • שיעור הנטישה השנתי של מנויי הסלולר (בניכוי השפעת שינוי מדיניות הספירה ומנויי משרד החינוך) הסתכם ל-27%, בהשוואה ל-28% בשנת 2021 – הנתון הנמוך ביותר מזה 12 שנים.
  • משקי בית בבניינים מחוברים לתשתית הסיבים האופטיים (Homes Connected) הסתכמו ב-955 אלף, צמיחה של 255 אלף בשנת 2022.
  • בסיס מנויי סיבים אופטיים הסתכם ב-287 אלף מנויים, המשקף צמיחה של 75 אלף מנויים בשנת 2022 ושיעור חדירה של 30%. נכון להיום, בסיס מנויי סיבים אופטיים עומד על 312 אלף – המספר הגבוה בשוק.
  • בסיס מנויי אינטרנט הסתכם ב-415 אלף מנויים, צמיחה של 41 אלף מנויים בשנת 2022. כ-70% מכלל המנויים מחוברים לסיבים אופטיים.
  • קצב חבילה המירבי ממוצע למנוי אינטרנט עמד על 589 מגה.
  • בסיס מנויי טלוויזיה הסתכם ב-220 אלף, ירידה של 6 אלף מנויים בשנת 2022.