חלק משירותי הדואר הושבתו במהלך החג בשל מתקפת סייבר שהתרחשה בשבוע שעבר נגד דואר ישראל. מרשת הדואר נמסר כי ביום שלישי זוהתה חדירה של גורם לא מורשה לרשת דואר ישראל, ומאז החברה פועלת להגנה על המערכות ולמניעה של יכולת הפעלת מתקפה אקטיבית. 

בדואר מעריכים כי מדובר בגורם מיומן שתכנן תקיפה משמעותית, מכיוון שמדובר בחברה ממשלתית המוגדרת כגוף חיוני. כחלק מהפעולות שננקטו על מנת לנטרל סיכונים אפשריים ולטפל באופן מיטבי במתקפת הסייבר, חלק ממערכות החברה הושבתו באופן יזום במהלך החג והן ישובו לפעילות בהדרגה, בהתאם להערכת מצב. 

המהלך היזום נועד לאפשר לצוותי הטכנולוגיה לבצע פעולות נדרשות באופן מיטבי ומהיר ולהשיב את השירותים המלאים בהקדם, בימים אלו של חג בהם היקף הפעילות ממילא מינימלי ומאפשר זאת. במקביל, מערך הסייבר הלאומי נכנס לתמונה כגורם מסייע. "אנו מודעים לקשיים נקודתיים שנגרמים ללקוחותינו בהיעדר הזמינות של חלק מהשירותים, אך מחויבים לנקוט במשנה זהירות על מנת לשמור על בטחון המערכות והמידע של החברה, של שותפינו ושל לקוחות דואר ישראל", נמסר.

בין השירותים שלא זמינים בשלב זה (ייתכנו שינויים בהמשך השבוע): שירותי סחר (משלוח חבילות, הזמנת שליחויות, תשלום מכס ועמילות מכס) וחלק משירותי התשלומים למשרדי ממשלה וגופים נוספים (משרד התחבורה, רשות המיסים, ועוד) באתר ובסניפים. בנוסף, ייתכנו עיכובים במסירת חבילות ודואר רשום, כאשר פריטים מסוימים כמו דרכונים יקבלו עדיפות, על מנת להקל על לקוחות הממתינים להם לטובת נסיעות במהלך חופשת הפסח.

לקוחות בנק הדואר אינם מושפעים מהאירוע ברשת הדואר ולכן פעולות בחשבונות המנוהלים בבנק הדואר מתקיימות כרגיל, כולל משיכת כספים, קבלת קצבאות ועוד. בדואר מדגישים כי מערך שירות הלקוחות תוגבר במהלך ימי חול המועד ובשל השיבושים בשגרת הפעילות צפויים עומסי פניות למוקדים הטלפונים וזמני המתנה ארוכים מהרגיל. 

ממשרד התקשורת נמסר: "לאחר זיהוי ניסיון התקיפה ביום שלישי הושבתו באופן יזום שירותי דואר מסוימים והם מוחזרים באופן מבוקר ומאובטח ובהתאם להערכות מצב שהמשרד מקיים עם מערך הסייבר הלאומי וחברת הדואר. יצוין כי מערכות בנק הדואר נפרדות מרשת הדואר ולא הושפעו מהאירוע. משרד התקשורת ימשיך לעקוב באופן הדוק על הנעשה עד לחזרה לשגרה מלאה".

בתוך כך התקבלו היום (ראשון) דיווחים על מתקפת סייבר על מערכת ההשקיה בגליל. ממערך הסייבר הלאומי ומשרד החקלאות נמסר בתגובה כי "נכון לעכשיו, התקבלו דיווחים המעידים על שיבושים בבקרת ההשקיה במשקים של עשרה חקלאים באזור הצפון. מערך הסייבר הלאומי ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר, בוחנים את המקרים בשל החשד כי מדובר במתקפת סייבר. המשרדים הנחו את החקלאים לבצע פעולות בסיסיות ומיידיות לאבטחת המערכות, ולבצע את ההשקייה באופן ידני. בשלב זה, ההשקייה נמשכת כסידרה. ככל שיעלה הצורך, מומחים טכנולוגיים מטעם יצרנית המערכת יפעלו בתיאום עם החקלאים. פניות בנושא ניתן להפנות למערך הסייבר הלאומי בחיוג 119"