קבוצת ההאקרים "אנונימוס סודן", אשר לוקחת לאחרונה חלק פעיל בהתקפות סייבר נגד ישראל, ופועלת לצד שתי קבוצות האקרים רוסיות, קבוצת תקיפה מלזית, קבוצת תקיפה אינדונזית ומספר קבוצות קטנות נוספות, ביצעה במהלך סוף השבוע עשרות תקיפות סייבר בישראל. התקיפות הן חלק מפעילות המכונה #OPJerusalem, ומתרחשת מדי שנה בתחילת חודש אפריל.

בחברת צ'קפוינט ציינו כי לאורך סוף השבוע נרשמו כ-60 תקיפות סייבר, הכוללות הפלת אתרים, השחתה של אתרים עם סיסמאות אנטי ישראליות, דיווחים על פריצות למצלמות, מערכות ניטור מים והשתלטות על מאגרי מידע של כמה אתרים קטנים. מדובר בהיקף גדול וניכר יותר משנים קודמות, ובחלק מהמקרים נעשה שימוש בכלים חזקים בהרבה מאלו שנראו בשנים קודמות.

בין האתרים הגדולים שהותקפו בבוקר יום שישי ניתן למצוא את אתר האוניברסיטה הפתוחה, אתר הדואר ואתרי האינטרנט של בנקים בישראל, כאשר לצידם נרשמו מספר מקרים בהם אתרים קטנים יותר אף הושחתו. במערך הסייבר הלאומי הבהירו כי הניסיונות הללו זוהו ונבלמו, והם הסתכמו באתרים השיווקים ואינם קשורים למערכות הפנימיות של הבנקים.

מתקפת סייבר  (צילום: צילום מסך)
מתקפת סייבר (צילום: צילום מסך)

בשעות הצהריים, הותקפו אתרי האינטרנט של חברות הסלולר הישראליות, ובערב - הותקפו האתר של חברת החשמל, לצד אפליקציית "צבע אדום". מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל זיהתה מתקפת עומסים שהביאה לאי זמינות של אתר האינטרנט התדמיתי למספר דקות בודדות בלבד. מדובר במתקפה שטחית שלא מביאה לנזק למערכות. לאחר פעולות מידיות האתר עצמו חזר לתפקוד מלא ומערכות ההגנה בולמות את הניסיונות. חברת החשמל עובדת בתיאום עם מערך הסייבר הלאומי".

במהלך השבת הותקפו אתרים נוספים, דוגמת יאנגו, מקורות, מכון ירושלים למחקרי מדיניות והמרכז האקדמי למשפטים ברמת גן. במקביל, בוצעה השחתה לכעשרה אתרים קטנים, וההאקרים טוענים שהם הגיעו לכמה שרתים מרחוק של שתי חברות קטנות ולשתי מערכות ניטור מים. בנוסף, קבוצת האקרים מלזית פרסמה מפה צבאית של אזור כיסופים, אשר מתוארכת לשנת 2006.