בצל משבר הקורונה, מחיר הנפט יורד בצורה חדה מאוד אתמול, כאשר מחירה של חבית נפט מסוג ברנט ירד ביותר מ-30% ל-28.24 דולר, מה שמשקף ירידה של כ-57% לעומת מחיר של כ-65 דולר בינואר.

מחיר הנפט מושפע, בין היתר, מהתפשטות הנגיף הקטלני, אשר מקטינה את הביקוש לנסיעות ולדלק. מאחר ויש הערכות שהקורונה לא תיעלם בחודשים הקרובים, יש חשש שהירידה במחירי הנפט תימשך, ושהמחיר עשוי לרדת גם לרמה של 20 דולרים החבית.

לצד הירידה במחיר מסיבות כלכליות-רפואיות, המחיר גם מושפע לרעה מהמאבקים באופ"ק ובסעודיה. התפוקה המאושרת של אופ"ק, על פי הסכמים שיפוגו החודש, כולל כ-25 מיליארד חביות ליום, זאת לצד ייצור של עוד כ-16.5 מיליארד ממדינות שלא חברות בארגון.

כעת, כאמור, נראה כי הברית בין סעודיה ורוסיה מתפוררת, לאחר שבריאד ביקשו להקטין את התפוקה של הארגון בעוד 1.5 מיליארד חביות ליום, וזאת כדי להתמודד עם הירידה בביקושים בגלל הקורונה. הרוסים סירבו, כידוע, ומשמעות הדבר היא ביטול הסכמי התפוקות של מדינות הארגון.

יורש העצר של סעודיה, מוחמד בן סלמן, כבר הורה להעלות את התפוקה לשיא יומי של 12 מיליארד חביות, וכעת נראה כי מדינות אחרות יילכו בעקבותיו, מה שיביא להצפת השוק ולירידה נוספת במחירים.