הסידן הוא אחד המינרלים החשובים ביותר. הוא חיוני בעיקר לילדים ומתבגרים, מאחר שהוא מסייע בבניית רקמות עצם ושריר וחיוני לגדילה ולהתפתחות תקינה. כדי שתפסיקו להתלבט מה כדאי להגיש לקטנים לאכול, ריכזנו עבורכם את חמשת המאכלים שמכילים סידן – והרבה ממנו. זה בסדר, תודו לנו בהזדמנות.



גבינה צהובה


הידעתם? פרוסת גבינה צהובה מכילה כ 200 מיליגרם סידן (כ 20% מכמות הסידן היומית המומלצת לילדים). מעבר לכך, היא מכילה גם כמות נאה של חלבון (כמו בביצה אחת), שמסייע בבניית רקמות שריר החיוני לגדילה ולהתפתחות תקינה. וזה לא הכל: מאחר שהיא דלה מאוד בלקטוז, הגבינה הצהובה מצוינת גם עבור ילדים שרגישים ללקטוז.


מסייע לבניית רקמות שריר. גבינה צהובה. צילום: יח"צ


טחינה משומשום מלא


טחינה משומשום מלא עשירה בסידן פי 5 (!) מטחינה רגילה, מאחר שהיא נטחנת עם הקליפה של השומשום, המכילה יותר ויטמינים ומינרלים ביניהם הסידן. בכף טחינה מלאה יש כ-90 מ"ג סידן. בנוסף, על אף שהיא עשירה בשומן ובקלוריות, מדובר בחומצות שומן בלתי רווי התורמות לבריאות.


ויטמינים ומינרלים. טחינה ושומשום. צילום: אינגאימג'


ברוקולי


כוס ברוקולי מאודה מכילה כ 45 מ"ג סידן. אמנם מדובר בכמות קטנה יחסית לגבינה צהובה או לטחינה, אבל מי שאוהב את המאכל הזה ייהנה גם מסגולותיו האחרות, שמקורן בנוגדי החמצון שלו. מעבר לכך, מדובר באופציה טובה לטבעוניים או למי שנמנע מאכילת מוצרי חלב. אגב, אם הילדים לא מחבבים את הירק הבריא הזה, אפשר לנסות לשלב אותו במאכלים שונים, למשל במאפינס או אפילו כמחית ברוטב הספגטי.


אופציה מצוינת לטבעונים. ברוקולי. צילום: אינגאימג'


אדממה


פולי הסויה, או כפי שהם מכונים "אדממה", מכילים כ 100 מ"ג סידן לכוס. כמו כן, הם עשירים בסיבים תזונתיים, שמעניקים תחושת שובע לאורך זמן ומשפרים את פעילות המעיים, וכן בבברזל ובחומצה פולית. האדממה מצוינים גם כתחליף בריא לנשנושים מלוחים עתירים בשמן ובקלוריות. בשלו אותם במים, הוסיפו מעט מיץ לימון ומלח ותתפנקו.



תפוזים


מעבר לעובדה שהתפוזים מכילים כמות נאה של ויטמין C , שמסייע במניעת מחלות ונלחם ברדיקלים חופשיים, הם גם מכילים סידן. תפוז בינוני מכיל כ 75 מ"ג סידן. השילוב בין הסידן לוויטמין C יוצר ספיגה משופרת של הסידן.



תפוזים. צילום: פלאש 90
תפוזים. צילום: פלאש 90



הכתבה בשיתוף תנובה