ההתפרצות נמשכת וההנחיות מתרחבות: ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט בתום התייעצות עם שרי ממשלתו ובכירים במשרד הבריאות, כי חובת בידוד תחול על כל אדם השב מחו"ל, ללא קשר למשך השהייה, מדינת היעד או חשיפה פיזית כלשהי לנשאי הנגיף. ההודעה התקבלה לאחר שעות ארוכות של פרסום ידיעות סותרות סביב עמדת הדרג המדיני הבכיר בנושא.

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה כי כל זר שיגיע לאחד ממעברי הגבול הבינלאומיים, תותר כניסתו בכפוף להוכחה כי יש בידו לשהות בבידוד ביתי בישראל. הוכחות על האפשרות לבידוד תמסרנה בנציגות ישראל במקום שהותו של המבקש.

כאמור, לאחר יום ממושך של דיונים והערכות מצב בהשתתפות מספר שרי ממשלה ובמעונו הרשמי של רה"מ בירושלים, הוחלט לשנות את מדיניות כניסת בני אדם לישראל - ולהתנות את אישור הכניסה בהפעלת נוהל בידוד עצמי למשך 14 ימים.

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות הגיב להחלטה: "החלטת ראש הממשלה הערב היא למעשה חיסול התיירות לישראל - פגיעה אנושה במלונות וחברות התעופה. רוצים להאמין שהממשלה המחסלת את העסקים שלנו, תדע גם לפצות אותנו".

גם באיגוד רופאי בריאות הציבור התייחסו להודעת נתניהו: "כדאי שנלמד את הלקח מסאגת קבלת ההחלטה לגבי סגירת הגבולות לשיפור קבלת ההחלטות בהמשך. צריך לבנות תהליך סדור של עבודה מקצועית להצגת החלופות והמשמעויות על בסיס ראיות, דיון של המומחים בבריאות הציבור ומכל המערכות הרלוונטיות, היערכות מתאימה, קביעת הקריטריונים והצגה לועדת שרים וראש הממשלה ותקשור ההחלטה לציבור. קבלת ההחלטות חייבת להיות שיטתית, מקצועית ועל בסיס נתונים ולא תחושות בטן".

בתוך כך, חשש בבית החולים תל השומר סביב הודעות על רופאה באחת המחלקות במרכז הרפואי, אשר דווח כי בן זוגה נתגלה הערב (שני) חיובי לבדיקת מעבדה לנגיף הקורונה. לעת עתה הוחלט כי כל מי שהיה בסמוך אליה ישהה בבידוד ביתי, ובמקביל נערכים לאפשרות שגם הרופאה הינה נשאית הנגיף, ומחכים לבדיקות המעבדה שלה.

מדוברות המרכז הרפואי שיבא נמסר כי "בעקבות אבחנה חיובית של בן זוג של רופאה במלרד שיבא לקורונה הוחלט במרכז הרפואי, לנקוט במשנה זהירות וטרם קבלת תשובת הבדיקה של הרופאה להנחות את כל מי שהיה בסביבתה הקרובה להכנס לבידוד בית מניעתי". עוד הוסיפו מבית החולים: "במקביל, אנו פועלים לאתר את המטופלים שבאו במגע עם הרופאה, על מנת להתכונן לאפשרות שבדיקותיה יחזרו חיוביות".

בתוך כך, במשרד החוץ הודיעו כי הם מאפשרים לבני משפחתם של הדיפלומטים הנמצאים באיטליה להתפנות חזרה לישראל, ולהיכנס לבידוד ביתי למשך שבועיים. טרם נודע כמה מהמשפחות יבחרו לשוב ארצה - והאם יקבלו הנחיות שונות מתיירים ישראלים השבים ארצה, למשל.