עובד מד"א ועוד שלושה מבני משפחתו אובחנו אמש (שני) כחולים בנגיף הקורונה, והועברו לטיפול בתנאי בידוד בתל השומר. המשפחה מתגוררת בישוב עינב בשומרון, כאשר אם המשפחה היא מטפלת במעון בישוב. מדובר באיש מד"א שהגיע בשבת בערב לבית החולים ועבר סדרת בדיקת, הסתובב במיון זמן ממושך ובסיום הבדיקות הוברר כי הוא נושא את הנגיף.

מלבדו, שמונה אנשי צוות בבית החולים בלינסון בפתח תקווה, בהם שני רופאים ושתי אחיות, נשלחו לבידוד ביתי בעקבות חשיפה לחולה קורונה ומגע ישיר איתו בעת הבדיקות שעבר. 

מיד לאחר שהתקבלו תוצאות הבדיקות הועבר החולה לבידוד בבית החולים, כל זאת תוך שפרטי האירוע מתחילים לדלוף בין אנשי הצוות הרפואי ועובדי המיון. למותר לציין כי חדר המיון היה עמוס במטופלים, אולם על פי הקביעה רק מי ששהה במחיצתו של החולה כרבע שעה ברציפות או לחילופין בה איתו במגע מצווה להיכנס לבידוד. משכך עובדות הקבלה ומזכירות רפואיות לא נשלחו לבידוד במקרה האמור.

מסתבר, כי מי שנשלח לבידוד בביתו הם שני רופאים שערכו לו בדיקות ושהו במחיצתו וכן שתי אחיות שנטלו ממנו בדיקות . ארבעה אנשי צוות נוספים נשלחו גם הם לבידוד ביתי. עוד נודע כי אתמול הגיעה רעייתו של החולה למיון בבית החולים כדי לעבור בדיקות וזאת לאחר שסבלה ממיחושים שחייבו את שליחתה לבדיקות.

"העובדים כאן בלחץ אבל מנהל המיון מאד אופטימי וסבור שרק אלו שבאו איתו במגע או שהו במחיצתו 15 דקות רצופות נמצאים
תחת הגדרה של סכנה להידבקות. זה מרגיע מעט אבל לא מנחם" אמר אחד העובדים.

כינוס חירום בשומרון

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, כינס במהלך הלילה ישיבת חירום בישוב עם הצוות המקצועי של המועצה והנהגת הישוב לבחינת ההשלכות. בתיאום עם משרד הבריאות, פורסם הבוקר מכתב לתושבים, המסביר את המצב המורכב ומבקש ממי שהיה במגע עם בני המשפחה, כולל כל כיתת המעון הכוללת כ-33 פעוטות וכלל המטפלות, להכנס לבידוד. משרד הבריאות ביקש לדעת מי מתושבי הישוב שהה בחו"ל לפני ה-20 בפברואר, על מנת לזהות את מקור ההדבקה. 

עד לרגע זה נכנסו כ-100 מבני הישוב לבידוד, והמספר צפוי לעלות. בהתייעצות עם רב הישוב הוחלט לבטל את כל אירועי פורים בישוב, אולם לאפשר לשאר המוסדות לפעול כרגיל.

"אנחנו מצויים במצב מורכב ועדין וימים קשים עוד לפנינו", אמר דגן. "אנחנו פועלים יד ביד לצד משרד הבריאות והנהגת הישוב בכסי לפעול מצד אחד למען בריאות הקהילה ומהצד השני תוך התחשבות במרקם החיים של הבריאים וסיוע למבודדים", הוסיף.

יו"ר הישוב חיים וויס: "היישוב ענב מתמודד מאז יום ראשון בערב עם אירוע חירום משמעותי מאוד, כאשר מספר בני משפחה מקהילתנו אובחנו כנשאים של נגיף הקורונה. עם קבלת האבחון נפתח חמ״ל חירום הכולל צוותים מקצועיים של היישוב יחד עם מועצה אזורית שומרון.  היישוב ענב ידוע בחוסנו הקהילתי וביכולתו להתמודד עם אירועים מורכבים. אנו מאמינים שגם באירוע זה נדע להתמודד באופן מיטבי. אנו עושים ככל שביכולתנו לתת את המענה הטוב ביותר עבור התושבים תוך הקפדה על כלל ההנחיות של גורמי המקצוע. פורים שמח ובשורות טובות".