במערכת הביטחון נערכים לאפשרות שטקסי הזיכרון וההנצחה ביום הזיכרון ייערכו באופן מקוון, בצל בהלת נגיף הקורונה והוראות משרד הבריאות לצמצום התכנסויות המוניות. בימים האחרונים התקיימו פגישות ודיונים בנושא במשרד, לצד פגישות נוספות משותפות עם ארגון יד לבנים, בהן הוחלט להיערך לשתי האפשרויות. כמו כן, ישנה היערכות דומה לטקס הדלקת המשואות המסורתי, שנמצא בתחום אחריות משרד התרבות.

הראשונה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, היא קיום הטקסים במתכונתם הרגילה, אם האישור לכך והתנאים יאפשרו זאת, אך במקביל להתחיל להערך ולפעול בהתאם להצגת הטקסים באופן מקוון. עם זאת, הטקסים ייערכו גם ברשת במתכונתם הרגילה ויכללו נאומים, הופעת אמנים וכן הלאה, אך ללא קהל. הגורמים נערכים לאפשרות בה ההנחיות ישתנו ימים ספורים לפני הטקס, כך שיוכלו לשנות את אופן הצגתו. 

הטקסים בהם דנים הם הטקס הרשמי בכותל וכן הטקסים בבתי העלמין. יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, אמר למעריב כי בנוסף לטקסים עצמם, ישנה אפשרות כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות, שהמשפחות לא יוכלו להגיע לבתי העלמין במהלך יום הזיכרון, כאשר השיקול המוביל בעניין זה יהיה שיקול בריאותי בהתאם להנחיות משרד הבריאות בזמן אמת. כבר עכשיו נערכים לסוגייה הרגישה הזו בארגון, ומבינים על הצורך להסביר על כך למשפחות.

"אנחנו פועלים בשני מישורים, הראשון, שנוכל לקיים את הטקס כרגיל במתכונת הרגילה ונהיה ערוכים לכך גם אם האישורים יינתנו או מצב הקורונה יאפשר זאת גם זמן קצר לפני הטקסים. והאפשרות השנייה היא שהטקסים יתנהלו ללא קהל", אמר בן שם.

ממשרד הביטחון נמסר: "כמו שאר משרדי הממשלה וכלל הציבור פועל על-פי הנחיות משרד הבריאות, לרבות טקסים ואירועים המוניים.אגף משפחות הנצחה ומורשת במשרד נערך בימים אלה לקראת טקסי יום הזיכרון התש"פ, לכל התרחישים האפשריים. 
נמשיך לחבק את המשפחות השכולות ונעדכנם בכל החלטה שתתקבל".