סערת הקורונה: למעלה מ-300 אלף ישראלים שוהים בימים אלה בבידוד ביתי מסיבות שונות. סביר להניח, שחלק גדול מהם מוצא (או ימצא) נחמה באוכל. אז איך אוכלים ומצילחים לשמור על המשקל?

אילנית סנדרוביץ, דיאטנית בנאות שושנים ובת-ים, מנהלת מכבי אקטיבי בחולון שיתפה בכמה טיפים עבור המבודדים (הוותיקים או הטריים). תזונה נכונה היא לאו דווקא הדבר הראשון שחושבים עליו במצב הזה, שכן הצורך להיות סגורים בחדר/דירה בלי אפשרות לצאת יכול להיות מתסכל וקשה, מה שעלול להוביל לאכילה מתוך שעמום או אכילה רגשית. אכילה זו, בשילוב עם הירידה הטבעית בפעילות הגופנית בזמן הבידוד, עלולה להוביל לעליה במשקל ויציאה מאיזון תזונתי.

אז מה עושים ואיך שומרים על המשקל גם בתקופת הבידוד?

  • חשיבות סדר יום קבוע- גם בהיעדר סדר יום מומלץ ליצור סדר יום עם השכמה בשעה קבועה, מקלחת והתארגנות. החליטו על לו"ז מסודר ומדי יום תכננו את היום שלמחרת.
  • אל תישארו בפיג'מה כל היום- עצם החלפת הבגדים כבר משנה את מצב הרוח.
  • הזמן לאתגר את עצמכם במטבח- בחרו במזון טרי ואיכותי המבושל בבית והשתדלו להפחית הזמנות של טייק אווי. זה הזמן לנסות מתכונים חדשים שמזמן רציתם ולא היה לכם זמן, ולהתנסות בהכנה של מגוון ירקות בצורות הכנה שונות (מרקי ירקות, אנטיפסטי, תבשילי ירקות וירקות מוקפצים וכן סלטים מגוונים). ניתן להכין גם פשטידות הכוללות גבינות רזות, ירקות וביצים עם מעט שבולת שועל/ קמח מלא או כוסמין- ארוחה נהדרת בתבנית אחת.
  • ארוחות מסודרות- כחלק מסדר היום ותכנון היום, יש להימנע מנשנושים לאורך כל היום ולאכול מסודרות הכוללות ירקות, חלבון ופחמימה מלאה. קטניות הן אפשרות נהדרת לשילוב פחמימות מלאות העשירות בברזל, סיבים תזונתיים, סידן וחלבון וניתן להכין איתן מגוון רב של מאכלים (קציצות קטניות, צ'ילי טבעוני, פלאפל אפוי, מרקי קטניות שהם ארוחה בפני עצמם, מג'דרה, "חומוס" עדשים ועוד) - זול, פשוט ובריא. מעבר לכך- גם בפן המקום במזווה- שקית קטניות מספיקה לכמות ארוחות גדולה ולא תופסת מקום במקפיא כמו בשר ועוף ומגוונת מאד את התזונה.
  • קשה להימנע מהנשנושים? הכינו ירקות זמינים, אגוזים ופירות (כמובן במידה) על מנת לא ליפול במלכודת העוגיות והחטיפים.
  • הקפדה על שתייה מרובה- שתו הרבה מים, סודה, תה צמחים וחליטות לא ממותקות.
  • אכלו ליד שולחן ולא מול מסכים המסיחים את הדעת הן מהטעם והן מכמות המזון שאוכלים.
  • לא להפוך לבטטות כורסא- זה הזמן לנסות לעשות גם אימוני כושר בבית ולזוז קצת- יש אימוני הליכה ואימוני כוח מצוינים שניתן לעשות גם בחדר עם סרטונים ביוטיוב.

כדי שלא תשתעממו - כדי לעשות את כל מה שרציתם ולא הספקתם כי לא היה לכם מספיק זמן: להכין אלבומים דיגיטליים, לעשות סדר בארון הבגדים, בניירת ובתיקיות במחשב, לקרוא, לשכלל את כישורי השחמט, ללמוד סריגה ולעשות עבודות יצירה שונות. 

בנוסף, מומלץ לתכנן מתי אוכלים מהפיתויים והמאכלים האהובים עליכם ולהקציב לכך כמות מוגדרת מראש. כך גם נהנים וגם שולטים בכמויות. במידה ותישאלו מה לשלוח לכם - ספר טוב או ערכת יצירה ישמחו אתכם יותר מאשר עוד שוקולד.

והכי חשוב? שיעבור מהר, בקלות והעיקר בבריאות!