מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, התייחס הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל לצעדים האחרונים שבהם נקט משרד הבריאות על מנת להתמודד עם בהלת הקורונה, ואמר כי "נגיע לעשרות נדבקים ביום, זה בלתי נמנע".

אתם החלטתם שרב החולים יאשפזו את עצמם בבית. הגישה הזו נכונה?
"התייעצנו על הדבר הזה הרבה מאוד. אנחנו מאשפזים בבתים אנשים שהמצב הקליני שלהם מאפשר להם להיות בבית. לשים אנשים עם תסמינים מאוד קלים - זה פשוט לא עובד ומיותר. הקריטריון הנוסף הוא האפידימיולוגי. היעד שלנו הוא שרוב החולים יהיו בבית. כשאנחנו מסתכלים על אוסטרליה ועל שורה ארוכה של מדינות - אנחנו רואים שכולם הולכים לטיפול בבית. זו מחלה, שהיא בסוף מחלה קהילתית".

מדוע מערכת החינוך ממשיכה בסדרה?
"אם נגיע למסקנה שצריך לסגור את בתי הספר - נעשה את זה. רוצים לעשות צעדים מוקדם מדי, אבל לא מוקדם 'מדי מדי'. זה אירוע שיכול להיות ארוך מאוד".

יש דיווחים על כך שהמכון הביולוגי עומד על סף פריצת דרך. 
"הלוואי שאנחנו קרובים לחיסון, אבל הנחת העבודה שלי היא שזה לא משהו שיכול לקרות בשנה הקרובה. יש את שלב הפיתוח, שלב הניסויים הקליניים ושלב הייצור ההמוני. אלו דברים שלוקחים המון זמן. אני מקווה מאוד שיגלו תרופה שכל מי שלוקח אותה מגלה עמידות למחלה, זה יהיה מאוד נחמד אם זה יקרה. אלו תהליכים ארוכים מטבעם. לומר שמצאנו פתרון עכשיו זה נס".

אתה מצליח לישון?
"כן, אבל אני לא רוצה לדבר על עצמי. את זה נעשה בסוף האירוע".