משבר הקורונה בענף התעופה: חברת אל על הודיעה הערב (חמישי) באופן רשמי על השהיית טיסותיה למרבית יעדיה ברחבי העולם. עם זאת, החברה תוסיף להפעיל טיסות סדירות לארה"ב, קנדה, צרפת, דרום אפריקה ואנגליה. בנוסף, החברה תאפשר ללקוחותיה גמישות בנוגע להזמנות קיימות עד סוף חודש מרץ ללא תשלום דמי שינוי וטיפול. 

מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, אמר כי "בימים ובשעות האחרונות גוברים הדיווחים על עצירה מלאה של פעילות החברות הזרות בנתב"ג נוכח ההנחיות השונות והירידה בביקוש. לאחר ביצוע הערכת מצב, אל על נאלצת להשהות באופן הדרגתי את פעילותה למרבית יעדיה החל מיום ראשון בערב, 15/3/20. אנו עוקבים אחר המצב ומתוך אחריות לאומית נמשיך לשמר קשר אווירי סדיר לניו יורק, ניוארק, טורונטו, לונדון, פאריס ויוהנסבורג לצורך הובלת נוסעים ומטען בהתאם ללוח הזמנים המפורסם".

פעילות החברה ליעדיה באירופה, פרט ללונדון ופריז, תופסק בהדרגה עד יום ראשון בערב, ה-15.3.2020. בנוסף, ייצאו טיסות אחרונות במהלך אותו היום לבוסטון ומומביי. כמו כן, טיסות אחרונות ימריאו לסן פרנסיסקו, מוסקבה ובריסל ביום שני ה-16.3.2020, וכן טיסות אחרונות למיאמי ולוס אנג'לס שימריאו ביום רביעי, ה-18.3.2020. 

עוד ציינו בהודעה כי החברה עוקבת בדריכות אחר הנחיות משרד הבריאות, והיא מצויה במוכנות מלאה לחידוש הפעילות ליעדים השונים בעולם על פי הצרכים המבצעיים והמסחריים תחת התארגנות מהירה.

לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך העבודה, ועד עובדי אל על מודיע כי במסגרת צעדים ארגוניים עלולים לחול שיבושים בכל שירותי החברה בכללם גם בטיסות החברה.

שרון בן יצחק, יו"ר ועד עובדי אל על, אמר כי "לאור ההתנהלות החד צדדית של הנהלת חברת אל על וסירובה לקבל את הצעת העובדים למיליארד דולר להבראת החברה. אנו יוצאים למאבק על הבית שלנו, על פרנסתנו ועל עתידנו ועתידה של אל על החברה הלאומית של ישראל. אני מתנצל בפני לקוחותינו אשר עלולים להיפגע כתוצאה מהצעדים אותם ננקוט על מנת להבטיח את המשך קיומה של אל על".

הודעה זו מגיעה לאחר פיצוץ דיוני המשא ומתן במטה החברה, בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ומועצת עובדי החברה לבין הנהלת החברה. המו"מ החל בעקבות שורת הצעדים שהחליטה לנקוט החברה, בהם פיטורי מאות עובדים, בעקבות ההשפעות של נגיף הקורונה על הכנסות החברה.

ההנהלה דחתה על הסף כל הצעה שהונחה על שולחן הדיונים, כאשר העובדים היו מוכנים לוותר על סך של 1,000,000,000 דולר על פני תקופה של 7 שנים, לרבות הצעות חל"ת וויתורים כואבים נוספים.