השביתו לפני שיהיה מאוחר מדי / סיגל שפיץ טולדנו - בעד השבתה

בשעה טובה ומוצלחת החליטו על השבתת מערכת החינוך. נכון, זה יהיה קשה מאוד להורים, בטח להורים עצמאים עם ארבעה ילדים קטנים, כמוני. אבל וירוס הקורונה מתפשט במהירות גם בישראל והחלק המפחיד יותר של הסיפור הוא מה שאנחנו לא יודעים עליו עדיין.

הצפיפות בישראל בכלל ובמוסדות החינוך בפרט ידועה לכל. במצב כזה ההדבקה ודאית. אין סיכוי למגר את הווירוס הזה בלי להתרחק זה מזה, על כך מסכימים כולם, לרבות אנשי המקצוע. למעשה, הבעיה האמיתית היא שאנשים שאמורים להיות בבידוד לא ממש שומרים על הכללים וכך נוצר כדור שלג שלא ניתן לעצירה. השבתת מערכת החינוך תצליח, אולי, לשנות את התמונה.

כרגע הכאוס חוגג, אנשים מבוהלים ברחובות, חוששים מכל חיבוק ומגע, הילדים מודאגים כי הם שומעים על אסונות וסיפורים מפחידים, אמהות חוששות לילדיהן. ובל נשכח את דאגתנו למוחלשי החיסון שמסתובבים בחרדות מוצדקות ושאנו, כחברה, צריכים לדאוג גם להם.

השבתת המערכת תגרור אולי משבר כלכלי מורכב מאוד אבל זו החלטה מדינית אמיצה ואינני מקנאה במקבלי ההחלטות. דבר אחד בטוח, אם כבר משביתים, אז עכשיו ולא במצב שבו כבר יהיה מאוחר מדי. ועל אף כל זאת, הממשלה חייבת לעזור להורים, לעובדים ולמעסיקים בסיוע כלכלי נקודתי.

הכותבת היא אם לארבעה מגבעתיים, יו"ר (משותף) ועד הגנים הארצי

איך נביא פרנסה הביתה? / מור עשתון - נגד השבתה

אני נגד השבתת מערכת החינוך. ולמה? קודם כל נתחיל בזה שמדובר בשני מיליון ילדים שיישארו בבית. אבל זה לא בדיוק להישאר בבית - הם ילכו לקניון, לגני משחקים ולטייל בחוץ, אז להיות בבית זה לא.

ומה עם ההורים? מי ידאג לפרנסה של הבית? תסלחו לי, נכון שהבריאות של הילדים היא מעל הכל, אבל מה איתנו, ההורים? אנחנו לא חשופים להדבקה? ההורים שעובדים עם לקוחות ומקומות עבודה שמעסיקים יותר מ־1,000 עובדים הם חסינים?

אם החלטתם להשבית את מערכת החינוך, תשביתו את כלל המשק. לא הגיוני שתמיד מי שנפגעים הם ההורים, שצריכים למצוא סידור לילדים ואף אחד לא דואג להם. אני עובדת עם לקוחות. גם אני יכולה להידבק ולהעביר לילדים שלי, אז מה הלאה?

אי אפשר לפגוע רק בהורים. אנחנו מפרנסים בית, ואם לא נעבוד - כי אין מערכת חינוך - מי ישלם? החלטתם להשבית את מערכת החינוך, תוציאו את כולם לשבועיים בידוד על חשבון הממשלה ולא על חשבוננו.

הכותבת היא אם לשניים מאשדוד