ממשלת ישראל צפויה להודיע בצאת השבת על צעדים דרסטיים נוספים, בתחומים שונים, בעקבות המשך ההתפשטות של מגיפת הקורונה ברחבי הארץ - כך דווח הערב (שישי) במהדורת החדשות של ערוץ 12.

הצעדים עליהם צפויים לכלול את השבתת גני הילדים ומעוני היום, במקביל למוסדות החינוך שהושבתו עד כה. בנוסף, צפויה הממשלה להכריז על צמצום עבודה במשרות הציבוריות ומעבר לעבודה מהבית ודילול עובדים בכל מקומות העבודה במשק. יחד עם זאת, הובהר כי השירותים החיוניים ורפואיים ימשיכו לפעול כרגיל.

צעדים נוספים שעתידים לשנות את חיי היום יום של אזרחי ישראל הם הגבלת התנועה בכל קניונים ובכל שירותי התחבורה הציבורית. במישור הביטחוני דווח כי הממשלה תשקול לשחרר אסירים קלים מבתי הכלא, בעקבות ההתפשטות המסיבית של המגיפה.

בין הצעדים הנוספים עליהם צפויים להכריז בתחום הכלכלה והרווחה, דווח על הקלה בזכאות לקבלת דמי אבטלה, דחייה בתשלומי הלוואות של עובדים עצמאיים לבנקים וגיוס עובדים לשירותים חיוניים, כמו גם רשתות שיווק.

במישור הרפואי צפוי להודיע משרד הבריאות על הגדלה משמעותית של הבדיקות לגילוי נגיף הקורונה, הסבת בתי מלון לאשפוז חולים במצב קל ומעקב הדוק יותר אחר מסלול ההדבקה של החולים.