נערכים להמשך ההתפרצות: לאחר הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כל עסקי תרבות הפנאי יסגרו החל ממחר, מרשת האופנה "קסטרו" נמסר כי בכוונתה לסגור את כל סניפיה, ולהוציא כ-6,000 מעובדיה לחופשה ללא תשלום. "התקופה הנוכחית הינה קשה לכולנו וטומנת בחובה אי וודאות רבה למשק כולה. אנו עושים כל מאמץ על מנת לצלוח את המשבר הנוכחי בפגיעה קטנה לכל הניתן. ציין גבי רוטר, מבעלי קסטרו ישראל, אשר סוגרת שעריה לראשונה מאז הקמתה כחנות בגדים בתל אביב בשנת 1950.

בתוך כך, בעלי בתי קפה פנו בדרישה ללשכת רה"מ, בבקשה לאפשר להם להמשיך ולמכור קפה ומאפים בטייק אווי, כאשר לא תינתן האופציה לשבת במקום, אלא לקחת את המוצרים בלבד. בנתיים מסתמן כי הזמנות משלוחים ושירותי השליחים יימשכו כסדרם.

ישראלים רבים פקדו במהלך היום את רשתות המזון והסופרמרקטים, אך במשרד הבריאות דואגים לשחרר מסרים מרגיעים. מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, פרסם הודעה ובה פנה לציבור וביקש להוריד את הבהלה: ״אזרחי ישראל - הסופרים ישארו פתוחים נקודה. אין טעם להסתער עליהם. המערכת מתכוננת אבל בכל תסריט אפשרי הסופרים ישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך״.

גם מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו פורסמה הודעה בעלת תוכן דומה. דוברת הלשכה שיר כהן מסרה כי: "‏מפעלי המזון בישראל ממשיכים וימשיכו לעבוד כסדרם. יש מלאים גדולים לרשתות המזון. ייבוא המזון לישראל נמשך". השר לביטחון הפנים גלעד ארדן מסר: ״חשוב לי להבהיר שלפי כל התרחישים שהוצגו למשטרה ולמשרדי, כל העסקים החיוניים כמו חנויות מזון, בתי מרקחת ועוד - ישארו פתוחים וזמינים לציבור הרחב״.

קונים רבים הגיעו לסניפי טיב טעם בצפון תל אביב וראשון לציון וגם במרכולים בתל אביב נרשמה תנועה ערה. בסניפי טיב טעם המתינו קונים רבים ממושכות, מאחר ובכל פרק זמן נתון אושרו להכניס רק 100 לקוחות לתוך הסניף. גם באזורים נוספים בארץ בהם פעלו מרכולים, היתה הסתערות המונית.

"התורים במרכולים בעיר רהט, כאילו זה סוף העולם. באנו לכאן מלהבים כדי לרכוש מצרכים בסיסיים ומה שאפשר לאגור, כי לא יודעים מה יהיה בשעות הקרובות", כך אמרה רחל, אזרחית מודאגת מדרום הארץ ל"מעריב", בעת שרכשה מצרכים לביתה בסופרמרקט נעים בעיר הבדואית רהט בדרום.

החשש מהקורונה, כולל הדיווחים שעוברים כאש בשדה קוצים ברשתות החברתיות על עלייה מתמשכת במספר החולים בארץ, לא השאירו את התושבים אדישים. "זה נראה כמו בערבי חג", תיאר את המצב עבד אבו סקיק, הבעלים של המרכול. "עזר לזה גם המבצעים שלנו. אנשים רוכשים נייר טואלט, שימורים, קמח, סוכר, אורז וגם הרבה מוצרי ניקיון. אני מוכר כאן את הג'ל לחיטוי ידיים ב-19.9 שקל. מחיר עלות. לצערי, יש מי, שמנצל את המצב ומכפיל ואף משלש את המחיר".

זגינה אבו מדיגם, בעל רשת סופרמרקטים בעיר רהט, וגם סיטונאי בעצמו מרגיע אותנו. "לא יהיה מחסור במזון בישראל", הוא אומר. "אבל אי אפשר להרגיע את האנשים נוכח המצב. הכרזנו על מבצעים לפני יומיים, והשאר זו היסטוריה. באים אלינו מכל הישובים היהודיים בסביבה, כי לרוב הסופרים סגורים אצלהם. עושים כמיטב יכולתנו כדי לשרת את כולם, ולא מעלים מחירים. אלה ימים של סולידריות בינלאומית ולא ניצול". 

לעומת ההסתערות על המרכולים, תנועה דלילה למדיי נרשמה בבתי הקפה, המסעדות ומקומות הבילוי בתל אביב. מסעדות יוקרה בעיר, ביניהן "טורקיז" בסי אנד סאן, "טאיזו" ו"טוטו" הודיעו כי יסגרו שעריהן עד להודעה חדשה. גם סניפים של רשתות בתי קפה מוכרות נסגרו או שעברו לפעילות בהיקף משמרות מצומצם. 

ברשת "נמרוד" בנמל תל אביב, שם בדרך כלל עומדים בשבתות בתור כדי לזכות בשולחן לארוחת בוקר, מרבית השולחנות היו ריקים. "לא יודעת אם זה בגלל הקורונה או בגלל הקור, אבל הלקוחות לא מגיעים", סיפרה עובדת במקום. בסניף "ארומה" בשדרות שאול המלך בתל אביב, סיפרו שהסתמנה ירידה של כ-50% בשעות הבוקר במספר הלקוחות. "בשישי סגרנו בפעם הראשונה יותר מוקדם", סיפר אחד העובדים. עם זאת, ברחוב דיזנגוף עדיין נראו בתי קפה מלאים, בעיקר בצעירים. "אי אפשר להיות כל הזמן בבית. אז יצאנו להתאוורר", סיפרה אתי, תושבת העיר שהחליטה לצאת מהבית.