מספר המאושפזים בשל נגיף הקורונה בישראל עלה במהלך הלילה ל-200, כך מסר הבוקר (ראשון) משרד הבריאות. מתוכם, 157 נמצאים בבתי חולים ו-34 מבודדים בביתם. מצבם של 178 חולים קל, שניים במצב קשה, ארבעה חולים החלימו.

תמונת מצב חולי קורונה בישראל (צילום: ללא)
תמונת מצב חולי קורונה בישראל (צילום: ללא)

בישראל מנסים להגביל את התפשטות המחלה, ואמש הוחלט על שורה חדשה של הגבלות על האזרחים, שנכנסו לתוקפן כבר הבוקר: סגירת גני הילדים, הפעוטונים והצהרונים; סגירת כל מקומות הבילוי והפנאי, בתי הקפה, המסעדות, הקניונים, אולמות האירועים, הסרטים, התיאטראות ומכוני הכושר; ואיסור על התכנסות של יותר מעשרה אנשים. עוד הוחלט שמקומות העבודה יפעלו עם העדפה לעבודה מהבית.

לעומת זאת, בניגוד לדרישת משרד הבריאות, לא הוכרז על מצב חירום לאומי, כך ששירותים הכרחיים לציבור יתקיימו ומקומות העבודה יפעלו, גם אם בצמצום. זאת, מחשש להשלכות כלכליות כבדות ביותר על המשק הישראלי. עדיין לא התקבלה החלטה לגבי התחבורה הציבורית. הדרישה להפסקתה לאלתר נדחתה בינתיים, ומתקיימים דיונים כיצד ניתן לאכוף את הגבלת הנוסעים.

ההנחיות החדשות נמסרו במסיבת עיתונאים דרמטית אמש, שבה נשאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, מנהלת האגף לרפואת הציבור במשרד הבריאות פרופ’ סיגל סדצקי ומנכ”ל משרד האוצר שי באב"ד, ונכחו בה גם שר האוצר משה כחלון, שר הביטחון נפתלי בנט, שר הבריאות יעקב ליצמן, נגיד בנק ישראל פרופ’ אמיר ירון ובכירים נוספים.

נתניהו אמר בהצהרתו כי "אנחנו במלחמה עם אויב בלתי נראה. כדי לנצח אותו, זה תלוי בצעדים של כל אחד ואחד מכם. אנחנו צריכים לעשות הכל כדי לא להדביק ולא להידבק. אתה רוצה לאתר את האויב וזה קשה, כי הוא חמקמק, אבל אנחנו מפעילים את כל האמצעים שבידינו כדי לאתר חולים".

ראש הממשלה הוסיך כי הממשלה תאשר היום אמצעים חדשים למעקב אחר אזרחים כדי לדאת את המסלול שעברו אלה שנדבקו. המהלך גרר ביקורת רבה בשל הפגיעה הרבה בפרטיות שהוא מביא עמו ואף הוגשה עתירה לבג"ץ כדי למנוע אותו.